آرشیو خرداد ماه 1401

پايگاه اطلاع رساني در مورد مقالات قاليشويي

روش تمیز کردن پرده زبرا به‌صورت هفتگی و ماهانه

۲ بازديد
به عبارتی‌طور که گفته شد می‌اقتدار پرده‌های زبرا را به طریق‌های گوناگون  بهترین قالیشویی در مشهد  و در حین‌های مختلفی شستشو اعطا کرد. شستشوی پرده‌های زبرا به صورت هفتگی عمل بی آلایش‌ای میباشد و صرفا کافی میباشد که شخص به‌شکل سطحی آنها را غبارگیری کند و برای این فعالیت شایسته ترین و مطلوب‌ترین وسیله بخارشوی میباشد. در شستشوهای هفتگی نیازی وجود ندارد که پرده‌ها از بست خویش جداشده و به طور کاملً ذیل آورده شوند و به‌شکل ایستاده نیز می‌قدرت به‌راحتی آنها را پاک کرد و صرفا بایستی به معیار دما و توان بخارشوی دقت خواهد شد که آسیبی به پرده وارد نشود.
برای شستشو و نظافت کردن پرده‌های زبرا به‌شکل فصلی و ماهانه نیز گوناگون خواهد بود و برای این عمل موردنیاز میباشد که از شوینده‌های متعدد بهره برد که به‌شکل عمقی و بی نقص پرده‌ها پاک شوند. این شیوه‌ها معمولاً برای پرده‌هایی خوب میباشد که بیشتر در معرض آلودگی قرار دارا هستند مانند پرده‌های آشپزخانه و بقیه نقاط خانه که در معرض چربی و گردوغبار می‌باشند. شستشو پرده به‌شکل ماهانه و عصر‌ای مبنی بر روند تحت اعمال شود.
در مرحله نخستین می بایست پرده‌ها از بخش‌های نگهدارندِ مستقل شوند.
پرده می بایست در یک سطح صاف قرار داده خواهد شد.
در محله سوم می بایست ماده های شوینده غیر آنزیمی در آب حل شوند چراکه شوینده‌های آنزیمی و اسیدی ممکن میباشد منجر زخم به رنگ و بافت پرده‌ها شوند.
با به کارگیری از یک اسفنج قابل انعطاف و منزه می بایست ماده شوینده را به‌آرامی بر روی سطح های پرده‌ها کشید و آن را شستشو اعطا کرد.
درنهایت می بایست پرده‌ها به‌خیر آبکشی گردیده و در یک جای مطلوب به‌سیرتکامل‌ای معلق خواهد شد که در گیر چروک شدگی نشود و به‌نیکی کم آب شود.
در مرحله انتها نیز می‌اقتدار مجدد پرده‌ها را به بخش‌های نگهدارندِ متصل کرد و از آن استفاده کرد.
نکات اصلی درخصوص روش شستشوی پرده زبرا
به عبارتی‌سیرتکامل که گفته شد پرده‌های زبرا اشکال مختلفی دارا هستند که هر مورد میتوانند برای محل‌های مختلفی به‌کاررفته و به کارگیری شوند. شیوه‌های زیادی برای شستشوی پرده زبرا معرفی شد ولی برای استحصال سود خوب موردنیاز میباشد که به نکات و فاکتورهای مختلفی اعتنا گردد که مهمترین آنان به تفصیل تحت هستند:
پیش از مبادرت برای شستشوی پرده زبرا مایحتاج میباشد که قطعاً بروشور و برچسب راهنمای آن تماماً تفحص خواهد شد. به عبارتی‌طور که گفته این پرده‌ها از مواد و متاع‌های مختلفی ساخته میشوند و ممکن میباشد که محدودیت‌های خاصی برای پاک کردن و شستشو داشته باشند. درصورتی‌که پرده‌ها دارنده برچسب و بروشور نبودند اشخاص میتوانند از مشورت کردن و سرویس ها قالی‌شویی استعمال کنند.
به‌هیچ‌تیتر نباید از آب داغ برای نظافت کردن پرده‌های زبرا به کار گرفت چراکه ممکن میباشد به‌راحتی رنگ و بافت آن ها مبتلا زخم شوند.
در شکل کلی این پرده‌ها تنها گرد و غبار گرفته‌اند صرفا کافی میباشد از جاروبرقی و بخارشو برای پاک کردن آنان استعمال شود و نیازی به استعمال از شوینده‌ها وجود ندارد.
در شکل استعمال از مواد شستشو ما یحتاج میباشد که مطلقاً فرمولاسیون آن سنجیده شود چراکه ممکن میباشد به بافت و رنگ پرده‌ها جراحت وارد نمایند.

اجازه ندهید که لکه‌ها در فرش ته‌نشین شوند

۳ بازديد
یکی‌از مهمترین امور در طول محافظت فرش این میباشد بهترین قالیشویی در مشهد  که لکه‌ها و آلودگی‌های متفاوت را در اسرع وقت از در بین ببرید. بیشتر شامپو فرش‌ها برای این شغل بسیار مطلوب می‌باشند، به دلیل آن که لکه‌ها را از در میان برده و مواد ته‌نشین گردیده را نیز به سطح فرش می آورند. البته هر کاری هم که ایفا می‌دهید‌، برای پاک کردن فرش خویش از فرچه یا این که برس با پرزهای زبر به کارگیری نکنید.
فرش‌های خویش را بدور از روشنایی خورشید نگه دارید
به مراد مراقبت رنگ و نور و روشنایی فرش، آن را تا حد قابلیت و امکان از تماس بی واسطه با فروغ و روشنایی خورشید بدور فرمایید. این نکته را در طی محافظت فرش در انبار نیز مد حیث قرار دهید، چرا‌که زخم‌های واردشده در گذر مجال سبب کاهش بها فرش خواهند شد.
فرش خویش را مرتبا جاروبرقی بکشید
کوشش فرمائید فرش‌های خویش را دست کم دو توشه در هفته جاروبرقی بکشید تا از تجمع هرگونه گرد و غبار در پرزهای آن دوری نمائید. این فعالیت می بایست همواره در جهت خواب فرش شکل گیرد. همینطور جایگاه مکش فرش را تا حد قابلیت بر روی شرایط ذیل قرار دهید، به دلیل آنکه مکندگی برخی از جاروبرقی‌ها بسیار بالا بوده و فشار متعددی به پرزهای فرش وارد می‌نمایند.
ما در یک نوشته‌علمی به مضوع از فی مابین بردن پرز فرش پرداختیم که می تواین دآن را رسیدگی نمائید.
فرش‌ها را بعضی وقتها معلق یا این که برعکس نمایید
یکی‌از طریق‌های دیدنی دقت مراقبت فرش که اکثر وقت ها نادیده گرفته میشود، معلق یا این که برعکس کردن فرش میباشد. این عمل سبب ساز میگردد که بافت فرش به موقعیت طبیعی خویش بازگردد و پرزها نیز جهت قابل قبولی به خویش بگیرند. بخش اعظمی از تولیدکنندگان برای مراقبت فرش ماشینی در انبار این شغل را اعمال می دهند.

انواع فرش آشپزخانه

۳ بازديد
فرش ها دارنده اشکال مختلفی می‌باشند که می اقتدار آنها‌را مبتنی بهترین قالیشویی در مشهد  بر نیاز و ذوق و سلیقه فردی گزینش و خریداری نمود. به عنوان مثال اشکال فرش ها می شود به فرش فانتزی، سه آتی، سنتی، امروزی و … که در بعد ها مختلفی ساخت‌و‌ساز میشوند، اشاره کرد. این فرش ها در طرح ها و نقش های گوناگونی ساخت‌و‌ساز میشوند. خوب میباشد برای تعیین طرح مطلوب فرش آشپزخانه، به بعد ها و فضای آشپزخانه خویش نیز توجه فرمائید. به گونه ای که در شکل خرد بودن دور و بر از تعیین طرح های نامرتب ، جلوگیری کنید و طرح های معمولی را تعیین نمایید. تنوع فرش های آشپزخانه تنها در طرح آنان خلاصه نمی‌شود، بلکه این تنوع در صورت ظاهری آنها نیز است. به گونه ای که فرش های آشپزخانه تنها در صورت های مستطیل و مربع وجود ندارد، بلکه آنان‌را در گونه های گرد و بیضی و یا این که گونه های فانتزی دیگر نیز ایجاد می نمایند.
بعد ها فرش آشپزخانه
یکی وسیع ترین و شاید مهمترین خصوصیت و مختصات فرش در طی خرید مداقه به بعدها آن میباشد. فرش ها در بعدها متعدد و گوناگونی ساخته و ساخت‌و‌ساز میگردند. بعدها فرش مطلوب برای آشپزخانه متناسب با بعدها آشپزخانه و اثاثیه گزینه استعمال در آن و ذوق وسلیقه فردی اشخاص در لحاظ گرفته می گردد. تحت عنوان معمولاً در آشپزخانه هایی که میز غذاخوری قرار می‌گیرد، فرش را به نحوی گزینش می‌نمایید که تماما در تحت میز و محیط آن قرار بگیرد. البته بعضا از اشخاص دوست دارا هستند که‌این فرش فقط در ذیل میز قرار بگیرد. به صورت تمام هر چه بعد ها فرش گزینه به کار گیری در آشپزخانه خرد خیس بایستی، پاک کردن آن نیز آسوده خیس می‌شود.

بهترین کفپوش برای اتاق خواب کودک چیست؟

۴ بازديد
همانگونه که گفتیم؛ شایسته ترین کفپوش برای اتاق خواب نوپا، بهترین قالیشویی در مشهد  کفپوشی میباشد که هم بادوام و هم شل باشد. بسته به سن طفل، قرار میباشد وی ساعت‌های متعددی روی این کفپوش منش برود و بازی نماید. همینطور طرح این کفپوش بایستی به سیرتکامل‌ای باشد که فضایی کاربردی و مشغول‌کننده در اتاق خواب ساخت و ساز کرده و منعکس‌کننده شخصیت و ذوق وسلیقه فرزندتان باشد.
فعلا کفپوش‌های اکثری به عنوان مثال چوب، وینیل، لمینت و فرش در بازار وجود دارااست که‌این معیارها را برآورده می‌نمایند. هرکدام از این آیتم‌ها نیز دارنده مزایا و معایبی از دید راحتی، دوام و پیاده سازی میباشند. مثلا، از دید راحتی، فرش یکی‌از دوست داستنی‌ترین تعیین‌ها برای اتاق خواب خردسال ها میباشد. سطح قابل انعطاف و گرم فرش برای چهار دست و پا رفتن، روش رفتن و بازی کردن کودکان مطلوب میباشد و در شکل زمین میل کردن بچه، شدت زخم را کاهش میدهد. فرش همینطور تحت عنوان یک نوع عایق صدا کار کرده و به کاهش صدای ایجاد گردیده بر تاثیر دویدن و بازی کردن نوباوه امداد می‌نماید.
از جنبه منفی می‌قدرت خاطرنشان کرد که منزه نگه داشتن فرش شغل سادگی وجود ندارد. خردسال ها معمولا هنگام بازی یا این که طعام تناول کردن، ممکن میباشد با ریختن آشغال‌های خیس روی فرش موجب لک شدن آن شوند. به همین خیال و خاطر معمولا فرش اتاق نوپا هر چقدر هم که تازه باشد؛ بعداز مدتی درخشندگی خویش را از دست می دهد و نیاز به شستشوی پیدا می‌نماید. استعمال از روفرشی قادر است در‌این وضعیت جایگزین خیر و خوبی باشد. در حالتی‌که از این نوع پوشش روی فرش استعمال فرمائید؛ در شکل لک شدن می توانید آن را درون لباسشویی انداخته و شل بشویید. خلال اینکه با این عمل از نفوذ لکه به باطن بافت فرش نیز خودداری میشود.
از طرف دیگر، کفپوش‌های چوبی به راحتی منزه میگردند و نسبتا از دوام بالایی برخوردارند. با این اکنون، هنگامی در معرض واکنش با اجسام نوک تیز مانند اثاثیه بازی یا این که دوچرخه و اسکوتر قرار می گیرند؛ سهم آنان از این عکس العمل مطلقا خط و خش و فرو رفتگی میباشد. به این ترتیب کفپوش‌های چوبی در مقایسه با پوششی مانند فرش دوام کمتری داراست. این در حالی میباشد که فرش را می توانید به راحتی جایگزین نمایید اما ردوبدل کفپوش چوبی یا این که لمینت هم هزینه متعددی دارااست و همزمان‌بر میباشد. بدین ترتیب شاید بتوان اعلام کرد که شایسته ترین کفپوش اتاق نوپا، فرش و موکت‌های پرز بلند میباشد.

چگونه روفرشی را در منزل تمیز کنیم؟

۳ بازديد
فرش ها یکی لوازمی می‌باشند که نسبتاًً بهترین قالیشویی در مشهد  در کلیه منازل یافت می‌شوند. از دیرباز به کار گیری از این وسیله به خصوص در منازل اهل ایران ها بسیار کاربرد داشته میباشد. البته یک کدام از گرفتاری های اشخاص در طول به کارگیری از فرش ها، کثیفی و آلودگی آن‌ها و شستشوی فرش میباشد. چون فرش ها معمولاً در مناطقی از خانه قرار میگیرند که مالامال رفت و آمد بوده و به همین عامل به شدت در معرض آلودگی و کثیفی قرار دارا‌هستند. یک کدام از چاره های اشخاص برای تقابل با آلودگی و از میان رفتن فرش ها، استعمال از روفرشی میباشد. روفرشی پوششی میباشد که مشابهت متعددی به فرش داراست البته جنسی مدل خیس داشته و به راحتی قابل شستشو میباشد. پاک کردن فرش نسبت به پاک کردن و شستن روفرشی بسیار دشوارتر و دشوار خیس میباشد. ما در‌این نوشته ی علمی داده ها و مواقعی راجع به روفرشی و کیفیت پاک کردن آن در چنگ شما در اختیار بگذاریم.
گونه های روفرشی
روفرشی ها نیز همچون فرش ها دارنده اشکال مختلفی هستند. این تنوع روفرشی ها هم در سبک و هم در مدل و هم در ضخامت و نوع آن میباشد. به عنوان مثال گونه های روفرشی در مدل و سبک را می شود به روفرشی کلاسیک و روفرشی امروزی، روفرشی امروزی ابریشمی، روفرشی مخمل، روفرشی کشدار تقسیم نمود. روفرشی کلاسیک نوعی از روفرشی میباشد که دارنده طرح های خشتی، افشان، لچک و ترنج و … است. ضخامت این روفرشی ها بسیار کمتر از سبک های دیگر میباشد به همین برهان تحت عنوان تحت انداز نیز کاربرد داراست. در نوع و مدل روفرشی امروزی که بیشتر برای منازل و چیدمان های امروزی کاربرد دارااست، بیشتر از الیاف مخمل یا این که شانل مصرف شده میباشد. در برخی از سبک های روفرشی امروزی، آن را دورو ساخت‌و‌ساز می نمایند و این دستور به اشخاص اذن میدهد تا در شکل کثیف شدن از طرف دیگر آن به کارگیری نمایند.
روفرشی برای کدام یک از فرش ها مطلوب میباشد
از روفرشی ها بیشتر برای حفظ از فرش هایی که در منازلی با پنجره های گوناگون و فروغ و روشنایی زیاد قرار می دارا‌هستند و به مراد عدم پاخوردگی و ساییدگی به کارگیری می‌گردد. علی الخصوص فرش های دستباف که به نگهداری بیشتری احتیاج دارا‌هستند تا از هرگونه آلودگی و لکه شدن و پوسیدگی در دفاع بمانند. در بعضا از موردها نیز از روفرشی ها به مراد مخفی کردن عیوب فرش به کار گیری می‌شود.
اشکال کالا روفرشی
همان گونه که پیش خیس به آن اشاره نمودیم روفرشی ها نیز دارنده تنوع بسیار بالایی میباشند. یک از اشکال تقسیم بندی آن‌ها تنوع در نوع مال آنان میباشد. روفرشی ها را در اشکال مال های مخمل، ابریشمی، پارچه ای، نخ، پلی استر و … ساخت می نمایند. هرکدام از این مال ها دارنده خصوصیت هایی خاص به خویش میباشد. برای مثال در صورتی‌که که می‌خواهید روفرشی شما مدل باشد عالی میباشد از فرآورده پلی استر خریداری فرمائید. چون این محصول نسبت به سایرین مدل خیس بوده و امکان شستشوی سادگی نیز دارااست و تغییر و تحول رنگ نیز نمی دهد.

شیوه‌ی نادرست شستشوی فرش

۳ بازديد
مهم ترین موردی که بر مراقبت چگونگی فرش‌های دستبافت بهترین قالیشویی در مشهد  اثر می گذارد، شیوه‌ی درست شستن آن میباشد. هنگامی فرش به بازه زمانی وقت گیر تر بماند یااینکه با به عبارتی شرایط آبدار لول خواهد شد، احتمال اینکه رنگ الیاف آن حاد گردد خیلی زیاد میگردد. به همین استدلال در قالیشوئی‌های دارای اعتبار پس از آحاد شدن فرآیند شستشو، فرش‌ها را آبگیری می‌نمایند و آن را در محلی به دور از نوروروشنایی بی واسطه خورشید پهن می‌نمایند.
چون در‌این حالت رنگ بخش‌های تیره فرش بر نصیب‌های پر‌نور آن اثر نمی‌گذرد و آن را حاد نمی‌نماید.
ریختن مواد غذایی روی فرش
بعضی اوقات بر تاثیر آسان‌انگاری چیزی روی فرش می‌ریزد و لکه‌ای ساخت و ساز می‌نماید که سبب ساز می شود الیاف فرش در گیر تغییر‌و تحول رنگ شوند. درین مواقع میتوانید با نگهداری خونسردی یه خرده ماست ترش روی لکه بریزید و سپس آن را با دستمال منزه تمیز نمایید.
فرش‌های دستبافت را در منزل نشویید
یکی مهم ترین مواقعی که بایستی به شما یادآوری دهیم این میباشد که هیچ‌وقت فرش‌های دستبافت را در منزل نشویید تا سرگرم ایرادات رنگ پس دادگی فرش نشوید. به خصوص در‌صورتی‌که دیرین یا این که ابریشمی باشد. چون در خانه نمی‌توانید فرش را به نیکی آبگیری نمایید، یا این که در جای مطلوب کم آب فرمایید، در فیض رنگ الیاف آن وخیم می شود.

قالیشویی با اصول مذهبی در خانه امکان پذیر است؟

۴ بازديد
از آنجایی که ما اهل ایران ها برروی فرش های خویش بهترین قالیشویی در مشهد  نماز میخوانیم باید محل نمازگزار منزه باشد.
از این رو کوشش در جهت مراقبت عصمت و طهارت و نظافت فرش الزامی میباشد.
بنابر احکام دینی در حالتی که محلی با ادرار نجس گردیده باشد و بعد کم آب گردیده باشد و ما محل ادرار را ندانیم.
آن فرش نجس میباشد و نمی توانیم بر روی آن نماز بخوانیم چنانچه فرش نجس را در افتاب پهن فرمائید گشوده هم نجس میباشد.
و نمی اقتدار برروی آن نماز خوند مگر اینکه شسته گردد در آن شکل برای نمازخواندن مطلوب است.
در شرایطی‌که در خانه خویش فضای مطلوب برای شستشو و وقت کافی دارید و از همگی مهمتر با احکام دینی جهت تمیز کردن لکه های نجس شناخت دارید قادر است با اصول مذهبی فرش خویش را درخانه بشورید.
در غیر اینصورت سفارش میشود قالی خویش را به قالیشویی بسپارید.
چون که در قالیشویی با رعایت اصول مذهبی و دینی قالی شسته می گردد و منزه و پاک به شما تحویل داده می گردد.

نگرش شستن فرش و موکت در خانه

۴ بازديد
از ماده های شوینده قلیایی بهترین قالیشویی در مشهد در شستشوی فرش به کار گیری نکنید و اسیدیته خنثی را به فعالیت ببرید. برای شستشوی فرشتان از پودر شستشوی دستی، شامپو فرش، پودر صابون خانگی و ریکا استعمال نمائید و در حالتی که فرشتان چندان آلوده و کثیف وجود ندارد یا این که روی آن لکه چربی نیست، از شوینده رقیق گردیده با آب به کار گیری نمائید.

سطح ها ذیل فرش را با ماده شوینده اسیدی یا این که ماده های شوینده ای که خواص قلیایی دارا هستند پاک نکنید زیرا قابلیت و امکان داراست که اثرات مواد شستشو از روی سطح ها بهتر منزه نشوند و سبب زخم رساندن به بافت فرش شوند.

7. پس از شستشوی فرش آن را آبگیری فرمایید و پرزهای مازاد آن را با حوله بگیرید. در صورتی‌که فکر‌می‌کنید‌ فرشتان رنگ می‌دهد بگذارید فرش شما ساعتی در به عبارتی وضعیت بماند تا رنگ به بخش های دیگر راه و روش نیابد.

8. برای کم آب شدن فرش، آن را از پشت و در فضای آزاد دور از فروغ و روشنایی آفتاب پهن فرمایید.

9. فرشتان را در نور و روشنایی آفتاب قرار ندهید و معلق نکنید چون این امور سبب ساز زخم به بافت فرش می‌شود.

10. برای کم آب کردن فرش از وسایل گرم کننده و حرارتی به کارگیری نکنید.

11.در درحال حاضر پهن کردن فرش روی ریشه فرش آب نگیرید چون این شغل سبب ساز زرد رنگ شدن ریشه های فرش میشود.

12. بعداز کم آب شدن فرش آن را با یک برس به آرامی برس بزنید تا طرح ها مکان خویش قرار گیرند.



نگرش شستن فرش و موکت در خانه
نگرش شامپو فرش کشیدن
برای بیرون کردن گرد و غبار از از لا به لای تاروپود فرش از یک جاروبرقی با مکش بالا به کار گیری فرمایید چون باقی ماندن گرد و غبار ها دربین پرز ها سبب ساز چرک الود تاب شدن فرش می‌شود.
ازبرس هایی با بافت قابل انعطاف برای کشیدن شامپوی منحصر به روی فرش استعمال نمائید ولی ابدا از برس های سیمی و یا این که زبراستفاده نکنید چون این شغل به تار و پود فرش شما جراحت می‌زند.
با آب ولرم محلول شست و شو صحیح نمایید چرا‌که آب داغ به بافت فرش جراحت میرساند و آب سرد هم اقتدار منزه کنندگی ندارد.
شامپو فرش مطلوب فرآورده فرش خویش تعیین فرمایید . شایسته ترین مورد ها شامپو فرش هایی با درصد ذیل که خواص اسیدی و فاقد جوهر میباشند ، میباشند.
داخل ظرفی یک لیتر آب و دو فنجان شامپو فرش بریزید و عالی هم بزنید تا کف نماید .
با یک تور یا این که اسفنج کف شامپو فرش را آهسته روی فرش بمالید.
در صورتیکه که به مکان کف شامپو از آب آن استعمال فرمائید، فرش منزه نمیشود، بلکه با وصال رطوبت به ریشه های فرش ، به گذر زمان مجال و چنددفعه ایفا این عمل ریشه ها می پوسند.
کف شامپو فرش آلودگی روی پرزهای فرش را در خویش حل کرده و در جوار اکسیژن هوا به بازه زمانی نیم ساعت ناپدید میگردد ، در‌این برهه زمانی نباید روی فرش شیوه بروید.
پس شغل شامپو فرش کشیدن را از نصیب بالای فرش آغاز فرمایید تا روی کف شامپو فرش رویکرد نروید.
پس ازگذشت نیم ساعت روی فرش یک دستمال زبر و یا این که تور پرده را بمالید تا جهت خواب فرش صحیح خواهد شد آنگاه با یک جاروی چوبی فرشتان را به سمت خواب آن جارو بزنید.
با یک برس سابق فرشتان را برای رمز مکان خویش قرار دریافت کردن پرزها کتف فرمائید تا فرش شما قابل انعطاف و قشنگ به لحاظ رسد .

انگیزه رنگ زرد شدن فرش پس از شستشو چیست؟

۳ بازديد
انگیزه رنگ زرد شدن فرش پس از شستشو چیست؟
یکی مشکلاتی که ممکن میباشد بعد از شستن بهترین قالیشویی در مشهد  فرش به وجود آید، زرد رنگ شدن فرش و رایحه تصاحب کردن آن میباشد. دراین‌صورت فرش دستباف یا این که ماشینی شما به‌سیرتکامل‌ای به‌ لحاظ میرسد که تا به اکنون شسته نشده و احتمالاً مجموع زحمت‌هایتان نیز به باد می‌رود.

دلایل مختلفی برای زرد رنگ شدن فرش وجود دارااست که ما تصمیم داریم به آن بپردازیم. در‌این‌صورت‌ در‌صورتی‌که به موارد ذیل هنگام شستشوی فرش اعتنا نمائید، احتمال زرد رنگ شدن فرش کمتر می‌گردد. همینطور در‌حالتی که می خواهید طریق‌های از فی مابین بردن زردی فرش بعداز شستشو را بدانید، به طبعً این نوشته‌علمی را رسیدگی نمایید تا فرشتان پاک و سلامت باقی بماند.

انگیزه رنگ زرد شدن فرش پس از شستن

همانطور که تا قبل از این گفتیم، دلایل مختلفی میتواند انگیزه رنگ زرد شدن فرش بعداز شستن را تشکیل دهد. از این رو سفارش میکنیم به موارد ذیل هنگام شستن فرش دستباف و ماشینی اعتنا نمائید تا فرشتان تندرست و فارغ از رنگ‌ گرفتگی باقی بماند.

۱٫ فرش را غبارگیری فرمائید
یکی دلایلی که سبب ساز زردرنگ شدن فرش میشود، غبار روی فرش میباشد. اکثری از عده ای که فرش را در منزل می‌شویند، به مرحله اولیه، یعنی غبارگیری فرش دقت نمی کنند. همین قضیه سبب میشود که غبار روی فرش، منجر زردی آن بعد از شستن فرش ماشینی و دستباف گردد.

قبل از شستن فرش، آن را از جایی معلق نمائید و با یک چوب به پشت آن بزنید تا گرد و غبار از آن بیرون گردد، آنگاه آن را جارو بکشید. ولی در صورتی‌که که در سوئیت معاش می کنید، به طبعً فرش را قبل از شستشو یکسری توشه جاروبرقی بکشید. این طریق نیز به تمیز شدن گرد و غبار روی فرش یاری بسزایی می‌نماید.

۲٫ فرش را روی سطح شیب‌دار بشویید
درصورتی که نمیخواهید فرش را با شامپو فرش بشویید و میخواهید تک تک فرش را به شیوه سنتی در منزل بشویید، مطلقاً آن را روی سطح شیب‌دار موزاییک یا این که سیمانی قرار دهید. در‌صورتی‌که که فرش روی سطح صاف قرار گیرد، آب روی آن توده می گردد و توده شدن آب (یا این که رطوبت) یک کدام از دلایل زرد رنگ شدن فرش خواهد بود.

۳٫ فرش را آبگیری نمائید
این مرحله مداقه اکثری داراست. در‌صورتی‌که که فرشتان را به طور کاملً شستید، با یک پارو، آحاد آب باقی‌مانده روی فرش را بگیرید. در حالتی‌که که آب و رطوبت روی فرش باقی نماند، احتمال زرد رنگ شدن و رایحه تصاحب کردن فرش کمتر میشود. همینطور این شیوه امداد می‌نماید که فرش رنگ پس ندهد. بعداز این مرحله می توانید فرش را لوله نمایید تا کم آب گردد.

به حافظه داشته باشید که ریشه‌های فرش نیز در معرض زرد رنگ شدن قرار دارا هستند. از این رو مسلماً آب ریشه فرش را بگیرید. درصورتی که که ریشه فرش تر یا این که مرطوب نباشد، احتمال زرد رنگ شدن ریشه فرش کمتر خواهد بود.

از دربین بردن زردی فرش پس از شستشو

فعلا که انگیزه زردرنگ شدن فرش را می دانید، احتمالاً با خودتان میپندارید که از میان بردن زردی فرش بعداز شستشو به چه شکل خواهد بود؟ شما میتوانید با یکسری طریق زردی فرش را از میان ببرید و رنگ فرش را به شرایط اولیه برگردانید.