آرشیو شهریور ماه 1400

پايگاه اطلاع رساني در مورد مقالات قاليشويي

نظافت كردن فرش با سركه

۶ بازديد

مرحله اوليه: عملكرد نماييد  بهترين قاليشويي در مشهد   تا جايي كه مي‌توانيد تكه هاي كم آب لكه را بوسيله كاردك برداريد.مرحله دوم: سركه و آب را به يك نسبت در بطري اسپري تركيب نمائيد. براي تميزتر شدن فرش مي‌توانيد درين مرحله پاره اي شامپو فرش نيز بدين محلول اضافه فرماييد. طريق برق پرت كردن فرش در اينجا بخوانيد و با ترفندهايي تازه آشنا گرديد.مرحله سوم: خوب ميباشد محلول سركه و آب را داخل يك بطري اسپري بريزيد و روي قسمتي كه لكه وجود داشته ميباشد اسپري فرمائيد.مرحله چهارم: بوسيله يك برس قاليشويي قابل انعطاف روي فرش را بماليد تا لكه از في مابين برود.مرحله پنجم: اندكي جوش شيرين روي به عبارتي نصيب از فرش بريزيد و مجال بازم ميباشد كه يكسري ساعت باقي بماند. (اين مرحله را در صورتي‌كه جاري ساختن دهيد كه بوي سركه شمارا اذيت مي نمايد) به چه شكل بوي بد فرش را در خانه از ميان ببريم؟مرحله ششم: در غايت فرش را جارو بكشيد و از پاك شدن و درخشندگي فرش لذت ببريد.
نكته: توجه نمائيد براي پاك كردن لكه هاي فرش با به كار گيري از سركه، احتياجي به تر كردن بدون نقص فرش وجود ندارد و مي‌توانيد با تزكيه به عبارتي بخش از فرش، شغل خويش را اعمال دهيد.
نكته: در صورتيكه فرش را كاملا تر نكرده باشيد، نيازي به كم آب كردن آن نداريد البته درصورتي كه ميخواهيد فرش زودتر كم آب خواهد شد، توصيه مي­‌كنيم در شكل قابليت و امكان درها و پنجره‌­ها را به بازه تعدادي ساعت گشوده بگذاريد تا به كم آب شدن فرش ياري دهد. همينطور از پنكه نيز براي كم آب كردن فرش مي­‌توانيد به كارگيري فرمائيد.
يكي‌از سوال هاي پرتكرار اشخاص اين ميباشد كه آيا به كار گيري از سركه براي از در بين بردن لكه فرش، به فرش آسيبي وارد مي‌نمايد؟ در پاسخ بايستي بگوييم، در شرايطي‌كه نسبت سركه به آب در محلولي كه براي نظافت كردن فرش به كارگيري كرده‌­ايد برابر باشد هيچگونه آسيبي به فرش وارد نمي­‌گردد و براي اينكه خيالتان شل­خيس خواهد شد، مي­‌توانيد بعداز نظافت كردن لكه، فرش را به طريق­‌هايي كه گفته شد كم آب فرمائيد. در حالتي‌كه فرش شما نجس شد‌ه‌است مي‌توانيد برگه يادگرفتن شستشوي فرش نجس را مطالعه فرماييد.

مواد شوينده غير استاندارد

۶ بازديد

گليم فرش ها از آن گروه كفپوش ها ميباشد  بهترين قاليشويي در مشهد   كه محبوبيت خاصي در طراحي صفحه منازل داراست. درحال حاضر شستشوي گليم فرش از اهميت خاصي برخوردار ميگردد. در‌اين نوشته‌ي‌علمي قصد داريم تا در مورد نوع شستشوي گليم در خانه و يا اين كه در قاليشويي سخن نماييم.
نقوش زيباي بافت گليم فرش ها از قبلي تاكنون گزينه دعوا و تحسين بوده ميباشد. بيشتر در گليم‌ها و قالي‌هاي دستبافت عشايري هستند. جلوه هاي ويژه اين عواقب هنري خير فقط در جمهوري اسلامي ايران بلكه در تك تك عالم آيتم اعتنا قرار گرفته ميباشد. همين دستور سبب ساز شد كه بافت اين گليم ها با دستگاه ها و تكنولوژي روز ساخت‌و‌ساز و عرضه شود. گليم ها به دو گروه تقسيم مي‌شوند:
گليم هاي دستبافت با الياف طبيعي
گليم هاي ماشيني با الياف تصنعي
همانگونه كه گفتيم گليم فرش هاي دستباف با الياف طبيعي بافته گرديده اند. شستشوي اين گليم ها در خانه كاريست طاقت فرسا. انگيزه آن اين ميباشد كه ممكن ميباشد درون رنگ در آن بوجود آيد. و زيبايي اين فرش پر ارزش را از در ميان پيروز شود. در صورتيكه تصميم گرفتيد در خانه شستشو اعمال دهيد، به‌اين نكات اعتنا بفرماييد.
در مرحله اوليه كناره از گليم را تر فرماييد. با دستمال حوله اي سپيد آن را كم آب نماييد. در صورتي‌كه كه حوله رنگي خواهد شد. علامت دهنده اين ميباشد كه گليم شما با تداخل رنگ پس از شستشو مواجه گردد. اكنون چنانچه رنگ پس نداد ميتوانيد با آب ذيل دماي ۳۰ سكو و شامپو فرش مطلوب شستشو را ايفا دهيد.
براي شستشوي گليم هاي ماشيني پيش از تر كردن آن در آغاز بي نقص فعاليت گردگيري را اعمال دهيد. ميتوانيد به ياري تكاندن و با جاروبرقي غبار گيري اعمال دهيد. گليم را با آب تر كنيد(دماي آب ۳۰ سانتي گرات) . اكنون با شامپو و يا اين كه شوينده منحصربه‌فرد فرش شستشو دهيد. فراموش نكنيد كه الياف گليم ها مقاومت مقداري دارا‌هستند. ممكن ميباشد در اثر رعايت مفاد موجب پاره‌گي و يا اين كه پوسيدگي آن گرديد. مدام متحصصاني وجود دارا‌هستند كه به شما ياري نمايند.

نحوه پاك كردن لكه چاي از روي فرش

۷ بازديد

عالي ميباشد در اسرع وقت  بهترين قاليشويي در مشهد   لكه هاي ساخت گرديده را از في مابين ببريد چون هرچه مقطع فرصت وقت گير خيس لكه باقي بمانيد ، برداشتن آن دشوارتر ميباشد. به اين ترتيب سريع فعاليت نماييد و با ياري يك حوله كاغذي يا اين كه دستمال ميكرو فايبر ، تا حد قابليت لكه را از در ميان ببريد.
زماني كه چاي يا اين كه قهوه ر.ي فرش نيست ، كمي آب سرد (مطمئن گرديد كه داغ نباشد ، براي پرهيز از “تهيه و تنظيم” لكه) بر روي محل رنگي گرديده ، ريخته و آن‌گاه آن را كم آب فرماييد تاوقتي‌كه مايع روي حوله شما منتقل نشود. در صورتي‌كه به مكان حوله كاغذي از پارچه استعمال مي‌كنيد ، اعتقاد و باور نتايج فرماييد كه پارچه رنگ پس ندهد.يك قاشق چايخوري مواد منزه كننده روشن ( مطلوب تزكيه فرش و موكت) به يار يك فنجان آب ولرم تهيه و تنظيم فرماييد (مي‌توانيد از اسپري تميز كننده فرش نيز به كار گيري فرماييد) و اين محلول را روي نصيب لكه دار آغشته نماييد (لطفا نخست آزمايش پچ را روي بخش نهفته فرش اعمال دهيد تا باور نتيجه ها خواهد شد كه فرش زخم نبيند) حال محلول را روي محل لكه دار بريزيد تا در عمق آن حل خواهد شد. و آنگاه تا حد قابليت مجدد راهكار را تكرار فرمائيد.
درصورتي كه محلول شوينده نتواند لكه را پاك نمايد ، آن گاه محلول ۱/۳ فنجان سركه سپيد و ۲/۳ فنجان آب ولرم را تهيه و تنظيم فرماييد ، در حال حاضر آن را روي لكه آغشته كرده و بگذاريد در عمق فرش برود . پس از مقطع مشخص و معلوم آن را را با پارچه سپيد منزه نماييد.
بعداز نظافت كردن لكه با سركه ، محل متبوع را مجدد با به كارگيري از آب سرد بشوييد و كم آب فرمائيد.
مدام از يكپارچه پاك و سپيد به كارگيري فرماييد تا اعتقاد و باور نتايج خواهد شد كه رنگ پارچه در فرش فرو نمي رود يا اين كه از يك حوله كاغذي به كارگيري نكنيد، زيرا به الياف فرش جراحت مي‌رساند. همينطور شستشوي بيشتراز اندازه مي‌تواند لكه فرش را توسعه دهد.

لكه شمع را از كف پاركت تميز كنيد

۶ بازديد

مسلما براي شما هم اتفاق افتاده  بهترين قاليشويي در مشهد   كه شمع بر روي جامه ،موكت يا اين كه فرش ريخته گرديده باشد و براي تزكيه آن در گير دردسر گرديده باشد. درين مقاله يادميگيريم به چه شكل لكه هاي شمع را از سطح هاي متبوع تميز كنيم.
نحوه تزكيه لكه هاي شمع از روي پارچه ، موكت و فرش :1 – نخست كمي يخ را در يك كيسه پلاستيكي قرار دهيد و كيسه را بر روي لكه شمع قرار دهيد .
2- با به كار گيري از يك خنجر به آرامي لكه شمع را به خير بتراشيد.
3- يك تكه شيت را بر روي باقي مانده هاي لكه قرار دهيد.
4- با قرار دادن اتوي گرم بر روي ورقه با فشار ملايم سبب ذوب شدن پارافين پايين ورقه گرديد به گونه اي كه برگه كليه آن را جذب كند . ( براي جذب خوب ورقه را چند دفعه جابجا نمائيد)شمع لكه اي ميباشد كه روي پاكت مي افتد و اين سبب ساز ميگردد تا پاركت زشت و آلوده به حيث رسد ولي مي قدرت با به كارگيري از راه‌حل هايي به رفع لكه شمع از روي پاركت پرداخت .
لكه هاي شمع مدام سبب آلوده جلوه دادن سطح مي‌گردد در‌اين دربين براي تزكيه تزكيه لكه شمع از روي فرش و پاركت مي اقتدار از طريق هاي بسيار متعددي بهره مند شد كه با به كار گيري از اين تررفندها مي قدرت سطحي بسيار پاك و درخشان داشت و شمع ها با آب شدن قطرات پارافين از خويش در سطح برجاي ميگذارند كه با رفع اين لكه ها مي شود به پاك بودن و درخشان بودن اين سطح لذت پيروزي . تزكيه لكه شمع از روي فرش را در نيك صالحي بخوانيد.
ديدگاه تزكيه لكه شمع از روي فرش و پاركتپارافين ريخته گرديده را با تكه‌اي يخ محكم كرده و آنگاه با نوك جسمي تيز پارافين جامد گرديده را برداريد. مراقب باشيد بر روي كف‌پوش، خطي ساخت‌و‌ساز نشود بعد يه خرده پوليش منحصربه‌فرد كف‌پوش را بر روي آن حوزه‌ از سطح كف‌پوش ماليده و بعد از آن با پارچه‌اي قابل انعطاف، اثرها باقي‌مانده را پاك نماييد.برخي از مواد يا اين كه وسايل مي‌باشند كه با پيشرفت تكنولوژي شايد كاربرد قبلي را نداشته باشند؛ البته به جهت شم خير كه به بشر مي‌دهند؛ فراموش و بدور انداخته نمي شوند. مثل شمع، در قبل شمع را براي فروغ و روشنايي استعمال مي‌كردند. البته الان براي زيبايي و دادن يك شم عالي و متانت‌قسمت به كارگيري ميگردد. ديدني ميباشد بدانيد، هر ساله در عالم ميليارد‌ها دلار خرج داد و ستد شمع مي گردد.
براي اشخاصي كه از شمع به كارگيري مي‌نمايند. زياد پيش ميايد قطره‌اي شمع روي فرش يا اين كه جامه بيافتد. اولي چيزي كه شايد به ذهن ما رسد، اين است كه با پرتاب كردن خرقه درون ماشين لباسشويي بخواهيم شمع را منزه كنيم. ولي اين طريق نيكي وجود ندارد. چراكه با اين نحوه شما نمي‌توانيد چربي شمع را از ميان ببريد. نگران نباشيد ما راه و روش بي آلايش‌اي را به شما سفارش مي‌كنيم.
لكه شمع چه گونه منزه مي‌شود؟ قدم اوليه: براي تزكيه شمع از روي پارچه كافي است، اوليه با يك شمشير خيلي آهسته كه به پارچه يا اين كه فرش زخم نرسد، لايه رويي شمع را برداريد.

پاك كردن لكه چاي از روي فرش

۶ بازديد

به احتمال زياد هنگام  بهترين قاليشويي در مشهد   نوشيدن چاي، پاياني چيزي كه به آن فكر‌مي‌كنيد‌ اين ميباشد كه در شكل ريختن چاي روي فرش و ساخت لكه روي آن، به چه شكل بايستي اثر اين لكه را منزه ‌كرد، صحت دارد؟ غرض همگي اشخاص از نوشيدن چاي آن هم بعد از گذراندن يك روز كاري دشوار و يا اين كه در يك روز سرد زمستاني توليد شم ادب و راحتي ميباشد ولي ريختن لكه چاي روي فرش ميتواند سبب اندوه و عصبانيت اشخاص گردد. چون اكثري شيوه و طرز درست تزكيه لكه چاي از فرش را بلد نيستند.
خواه ناخواه بعضي وقتها اينگونه اتفاقي ميفتد و ريختن چاي روي فرش سبب ساز ساخت‌و‌ساز لكه ميشود. زماني كه با اينگونه قوانيني روبرو شديد بسيار اصلي ميباشد كه سريعا مبادرت نماييد و كار نظافت كردن لكه چاي از فرش را به تاخير نيندازيد.در‌اين متن ميخواهيم به فراگيري تزكيه لكه چاي از فرش و ارزيابي اين كه چه‌گونه لكه چاي را از فرش حذف كنيم، بپردازيم.يك كدام از معمولي‌ترين طريق‌هاي تزكيه لكه چاي از روي فرش به كار گيري از جوش شيرين ميباشد. براي اين مراد مي بايست شيوه نامه پايين را ايفا فرماييد:
در آغاز يك فنجان جوش شيرين را باطن يك پياله بريزيديك تكه پارچه مرطوب برداريد و آن را باطن ظرف جوش شيرين فرو نمائيد تا آغشته به جوش شيرين گردد. بعد از آن پارچه را مستقيما روي حيطه لكه گرديده بكشيدحالا بايستي آن حيطه را با به كارگيري از آب سرد شستشو دهيدسه مرحله گفته‌ گرديده را تا آنجا كه ما يحتاج ميباشد تكرار نمائيدبعد از اينكه حوزه‌ متبوع را با آب سرد شستشو داديد، اذن دهيد تا آن محل كم آب گردد. با اين شغل متوجه معيار تاثير گذاري آن خواهيد شد. در حالتي كه لكه هنوز روي فرش وجود داشت ميتوانيد اين پروسه را دوباره تكرار فرمائيد.
تزكيه لكه چاي از فرش با به كارگيري از سركهبا به كار گيري از سركه نيز به راحتي مي توانيد لكه‌هاي ناشي از ريختن چاي بر روي فرش را منزه فرمائيد. براي اين عمل كافي ميباشد امر العمل ذيل را اعمال فرمائيد:
نخست مي بايست به نسبت يك به دو تركيبي از سركه و آب گرم تهيه و تنظيم نماييد. سفارش ما اين ميباشد كه دو پيمانه سركه سپيد را با چهار پيمانه آب گرم ادغام فرمائيد.تركيب به دست آمده را داخل يك شيشه با قابليت و امكان اسپري كردن بريزيد.اين محلول را روي لكه‌هاي چاي به طور بدون واسطه اسپري نماييد و با استعمال از يكدست كم آب محل لكه را پاك نمائيد.اين فعاليت را تا هنگامي اجرا دهيد كه لكه‌ها به طور بدون نقص از ميان بروند.

رنگرزي خانگي

۶ بازديد

وجود رنگ هاي مختلف  بهترين قاليشويي در مشهد   در فرش هاي اهل ايران كه در قرن هاي پيشين بافته گرديده اند مبين اين نكته ميباشد كه صنعت رنگرزي در ان مرز و بوم سوابق ي وقت گير داشته ميباشد. پژوهش هاي باستان شناسي مويد آن ميباشد كه ايرانيان در رنگرزي مانند بقيه اقوام و ملل قديم بسيار مجرب بوده و رنگ هايي كه در منسوجات خويش به عمل مي برده اند بسيار با دوام و ديده گير بوده ميباشد.
ايرانيان براي رنگرزي پشم و ابرايشم از ديرباز از گياهان رنگ دار نظير انار، گردو ، روناس ، اسپرك و همينطور از حشره ي قرمزدانه به كار گيري مي كرده اند .
سال هاي متمادي رنگ هاي گياهي يك كدام از اقلام صادردراتي كشور ايران بوده ميباشد. در آخرها عصر ي قاجاريه سوله هاي متفاوت رنگرزي در مجاورت سوله هاي قالي بافي عمل پررونقي داشته اند. در‌اين كارخانه مال هاي گياهي اضافي بر مصرف داخلي را كه در كارخانه هاي ساخت رنگ سائيده و كار آورده و بسته بندي گرديده بود به بيرون صادر مي كردند.
رنگ هاي طبيعي اكثر وقت ها لوكس بوده و كاربرد آن‌ها نيز اختلال بوده و ضمنا كليه ي فام هاي رنگي را نمي اقتدار در‌اين محرمانه رنگ ها به دست آورد .در اولِ پيدايش و ايجاد كرد رنگ هاي شيميايي تعداد آن‌ها بسيار محصور بود البته با پيشرفت دانش شيمي رنگ هاي متفاوت با امكان مصرف براي تك تك الياف تصنعي و طبيعي ساخته شد و به بازار آمد.
رنگ هاي شيميايي بعداز پيدايش تخت گاز در كارخانه هاي رنگرزي اشاعه پيدا كردند متاسفانه به كارگيري از بعضي اين رنگ ها كه به اسم رنگ هاي جوهري و يا اين كه آنيليني مشهور ميباشند لطمه ي فراواني به صنعت قالي بافي كشور‌ايران وارد كردند. اين محرمانه رنگ ها در مقابل روشنايي و آب اصلا ثبوتي ندارند و صرفا به انگيزه ارزاني ارزش و شفافيت و همينطور سهولت كاربرد در بالا به معيار نسبتاً وسيعي در سوله هاي رنگرزي گزينه به كارگيري قرار گرفتند.
بي ثباتي رنگ هاي جوهري در مقابل نوروفروغ و آب موجب آن شد كه تصور گردد كه تمامي ي رنگ هاي تصنعي و مصنوعي در مقابل اين سيرتكامل كارداران نامساعد دارنده عكس العمل نا مطلوب ميباشند در حالي كه واقعيت فرمان اين ميباشد كه به غير از رنگ هاي جوهري بقيه گونه هاي اين رنگ ها در مقايسه با تيم رنگ هاي طبيعي در اكثري از مفاد عكس العمل توانا تري نسبت به نوروروشنايي و آب از خويش بروز ميدهند.

لكه هاي دوده

۶ بازديد

يك كدام از فرآيند مهم شستشوي قالي  بهترين قاليشويي در مشهد   لكه برداري از فرش است، اين مرحله نياز به مهارت خاصي دارد، شما مي توانيد به قاليشويي كارشناس علاوه بر شستشوي فرش تان در از در ميان بردن لكه هاي فرش نيز اعتماد نمائيد.
معمولا لكه هاي روي فرش در اثر اتفاقات تحت نمايان ميگردند :
ريخته شدن موادي مانند آب ميوه، چاي و قهوهريخته شدن چسب، ادويه و ……….تغيير رنگ فرش و تداخل رنگ هاي آن هنگام تماس با آب و شستشودر‌حالتي كه شما هم اينروزها درگير خانه تكاني و نظافت منزل خود مي باشيد و ميخواهيد فرش خود را بشوييد و يا متوجه لكه اي جديد در فرش خود شده ايد با قاليشويي متخصص هم پا باشيد. لكه برداري فرش مثلا خدمات قاليشويي حرفه اي است. يكي از مشكلاتي كه ممكن هست ناخواسته براي فرش بوجود آيد ايجاد لكه مي باشد.يك نكته بسيار اصلي كه براي سالم فرش ها حائز اهميت مي‌باشد از دربين بردن لكه هاي جديد به وجود آمده مي‌باشد ، شايد همه افراد از اين مورد اطلاع نداشته باشند كه لكه هاي به وجود آمده روي فرش به خصوص فرش هاي دستبافت مي بايست تخت گاز از بين بروند، براي ايفا اين فعاليت شما ميتوانيد به قاليشويي متخصص پشت گرمي نماييد و نگران لكه برداري فرش خود نباشيد.
لكه هاي فرش علاوه بر اينكه تاثير منفي بر ظاهر فرش مي‌گذارند، منجر به افت قيمت و ارزشمندي آن نيز مي شود. به خصوص اگرفرش شما دستبافت باشد. او‌لين قدم قبل از شستشوي فرش تشخيص نوي لكه روي فرش مي باشد، در حقيقت قاليشويي ها مي بايست قبل از شستشوي فرش، لكه هاي فرش را از في مابين ببرند زيرا هر لكه بسته به نوع آن طريق پاك كردن منحصر خود را دارد. شستشوي فرش فارغ از پاك كردن لكه ممكن هست باعث تصويب لكه بر روي آن فرش خواهد شد.اكثرا خويش اشخاص از لكه ريخته گرديده روي فرش اگاهي دارا هستند و داده ها خويش را در چنگ قاليشويي قرار ميدهد. و يا اين كه قاليشويي پيش از شستن فرش نوع لكه را تشخيص مي‌دهد و آن‌گاه مواد مطلوب جهت لكه برداري از فرش را گزينش ميكند اين مرحله بسيار اصلي ميباشد چون علاوه بر اينكه نوع لكه مي بايست معين گردد ، نوع فرش ، تازه و يا اين كه كهنه بودن آن نيز در موادي كه به كارگيري مي گردد اهميت بالايي دارااست، براي مثال مواد لكه برداري فرش دستبافت متعدد از لكه برداري فرش ماشيني ميباشد در اين مورد قاليشويي كارشناس مي‌تواند شايسته ترين تعيين براي شما باشد.

آموزش كامل از بين بردن بوي نم از فرش ، كمد ، لباس ، اتاق

۶ بازديد

استعمال از اسطوخودوس براي  بهترين قاليشويي در مشهد   از در بين بردن بوي بد فرشدو‌مين طريق براي از دربين بردن بوي نامطبوع فرش، به كار گيري از گياه معطر و خوشبوي اسطوخودوس ميباشد. در‌اين شيوه اين گياه مشابه به يك خوشبو كننده يا اين كه دئودورانت كار مي‌نمايد. براي اين عمل به ½ پيمانه گل‌هاي نو اسطوخودوس نياز داريد. اين معيار گل نو را در هاون برقي يا اين كه دستي ريخته و ميكس ‌نمائيد. آن‌گاه با پشت قاشق آن‌قدر فشار مي‌دهيد تا بو گل‌ها آزاد گردد. پس از اينكه بو گل‌ها آزاد شد، نوبت به مخلوط آنها با جوش شيرين ميباشد. در يك پياله تبارك، گل‌هاي خرد گرديده و يك پيمانه جوش شيرين را تركيب نماييد و با اسپري يا اين كه دست روي فرش، قسمتي كه بوي نامطبوعي گرفته بپاشيد و به دوران 30 دقيقه در انتظار بمانيد. واحد سنجش گل اسطوخودوس مستعمل در‌اين شيوه بسته به اندازه مساحتي از فرش كه بوي نامطبوع گرفته ميباشد، ميتوانيد وسعت گل را كم و بيش نمائيد. با ارتقاء وسعت گل اسطوخودوس، واحد سنجش جوش شيرين نيز مي بايست زياد گردد. بعداز اينكه برهه زماني فرصت 30 دقيقه و يا اين كه بيشتر بسته به اندازه فرش، حوصله كرديد، روي فرش جارو برقي بكشيد.درين نحوه جوش شيرين سبب ساز از دربين رفتن بوي بد فرش ميگردد و گياه اسطوخودوس منجر معطر شدن آن قسمت از فرش كه بوي بدي داراست، ميگردد.
به كار گيري از بوراكس براي رفع بوي بد فرشنحوه سو‌مين كه معمولاً براي از دربين بردن بوي نامطبوع توصيه ميگردد، به كار گيري از بوراكس ميباشد. بوراكس نوعي نمك قليايي ميباشد كه مي تواند به تنهايي عمليات عطر زدايي از فرش را به خير و خوبي اجرا دهد. بوراكس غير سمي ميباشد و مي توانيد آن را از مغازه‌هاي متعدد تهيه و تنظيم نماييد. اين نمك قليايي در اكثري از طريق‌هاي نظافت كردن منزل، كاربرد فراواني داراست. براي به كار گيري از بوراكس درين طرز، در آغاز بوراكس را روي قسمتي از فرش كه بوي نامطبوعي گرفته سات، بپاشيد و به مقطع 30 دقيقه طاقت نماييد. بعداز قبل 30 دقيقه از جاروبرقي استعمال نمائيد و آن نصيب از فرش را كه به بوراكس آغشته كرده‌ايد، جارو برفي بزنيد. به عبارتي‌طور كه گفته شد، بوراكس به تنهايي مي تواند عمل از دربين بردن بوي نامطبوع فرش را كل و كمال اجرا دهد. ولي براي خوشبو كردن محل مي توانيد به بوراكس مقداري گل كم آب گرديده اسطوخودوس اضافه فرماييد و با مخلوط بوراكس و اسطوخودوس عمليات خويش را جاري ساختن دهيد.