آرشیو آذر ماه 1400

پايگاه اطلاع رساني در مورد مقالات قاليشويي

خدمات داركشي قاليچه در بهترين قاليشويي مشهد

۷ بازديد

ترفندهاي داركشي بهترين قاليشويي در مشهد قاليچهدستگاه هاي قالي بافي كه اصطلاحاً به آن ها دار نيز گفته مي شود عبارتند از چهار چوبه هايي به شكل مستطيل از جنس چوب و يا فلز و ساير متعلقات آن از قبيل پايه ، نيمكت و چرخ دندانه هاي مربوطه. دستگاه قاليبافي دو نوع است و طرز كار آن ها يك است. اختلاف آنها از لحاظ وضع قرار گرفتن آنهاست يعني تار آنها يا افقي و روي زميني (كارگاه زميني) و يا ديواري (كارگاه داري ) است. تار در هر دو دستگاه بين دو نورد كشيده شده براي رديف زدن ، دوميله به نام ” گورت” يا شمشه و ” بچه گورت” به كار مي برند. دار زميني اغلب توسط چادر نشينان بكار گرفته مي شود. در دار زميني ” شمشه” از سه پايه آويزان شده و براي بلند كردن آن بافنده با شاخ قوچي كه در اختيار دارد طنابي را كه آويزان شده مي پيچاند و بدين ترتيب وقتي از رديف استفاده مي كند ، شمشه را بالا نگه مي دارد. دار با ميخهاي چوبي به زمين مهار شده و به آساني مي توان ميخها را كند و آن را حمل كرد.

رنگ و جنس فرش خود را اعلام كنيد

۷ بازديد

با دقت به اينكه در هنگام شستشوي بهترين قاليشويي در مشهد فرش دستباف، رنگ پس مي‌دهند نياز ميباشد كه رنگ و مال قالي خويش را به قاليشويي آپ استحضار دهيد، به اين دليل‌كه اكثر فرش هاي دستباف با دقت به تر شدن، رنگ پس ميدهند كه با اعتنا به نوع فرش و متاع آن نوع شستشوي فرش در دستگاههاي آحاد اتومات قاليشويي آپ گوناگون خواهد بود و هر نوع فرش دستباف شيوه شستشوي مخصوص خويش را دارا ميباشد.
بعداز اينكه فرش غبارگيري شد به وسيله دستگاههاي آحاد اتومات با ماده شوينده استاندارد و فارغ از مواد شيميايي با وسواس بالا آغاز به شستن فرش مي نمايند و آب با فشار بالا تك تك لكه ها و آلودگي هاي فرش بر طرف ميشود.

پس از آبكشي فرش در مرحله نخستين، براي پاك شدن و مطمئن شدن از هرگونه آلودگي و نجسي بر روي فرش مجدد فرش بوسيله دستگاه تك تك اتومات آبكشي ميشود و بعداز اين مرحله فرش وارد مرحله ي آب گيري مي‌شود و فرش تماما با دستگاه منحصربه‌فرد آب گيري ميگردد و آن‌گاه راهي مرحله كم آب شدن مي‌شود.
با اعتنا به مكانيزه بودن قاليشويي آپ مرحله كم آب شدن نيز در باطن گرم منزل هاي آحاد خود كار مي‌شوند و در سريع ترين فرصت ممكن فرش به طور كامل كم آب مي گردد و آنگاه بوسيله كاور بسته بندي گرديده و به محل مشتريان تحويل داده ميگردد.
گردآوري بندي نوشته ي علمي و صحبت آخريدر‌اين نوشته‌ي علمي در رابطه آحاد نكاتي كه مي بايست پيش از قاليشويي فرش دستباف بدانيد پرداختيم و نكات بسيار مهمي كه مي بايست مد لحاظ داشته باشيد را باهم محاسبه نموديم در نقطه پايان شادمان  مي شويم تا نظرها و تجارب خويش را پس از شستشوي فرش دستباف با ما و ديگر دوستانتان بين بگذاريد بشاش و موفق باشيد.

قيمت ارزان، ترفندي براي جذب در قاليشويي هاي غيرمجاز

۹ بازديد

يكي مهمترين موضوعاتي كه پليس بهترين قاليشويي در مشهد همواره درباره ي قاليشويي مجاز و غيرمجاز به آن اشاره مي نمايد، فريب نخوردن تبليغات ميباشد. چون موسسات بسيار متعددي با ارائه بها هاي ارزان، سعي بر جذب استفاده كننده دارا هستند. به خيال و خاطر بسپاريد؛ ابدا به قاليشويي هايي كه در تبليغ خويش بها هاي ارزان را اعلام مي نمايند اتكا نكنيد. بها هايي بيرون از عرف بازار كه تنها به دليل جذب كاربر و در فيض بازنگرداندن فرش يار و همدم ميشود.
به صورت معمول ارزش هاي قاليشويي مجاز براساس معيارهاي خاصي معلوم مي گردد. از طرفي آن‌ها به هيچ وجه نميتوانند قيمتي تحت از اتحاديه را اعلام كنند. به عبارت معمولي خيس؛ به هيچ وجه به صرفه وجود ندارد كه كمتر از حد معمول بها را اعلام نمايد. البته اين مورد درباره با موسسات غيرمجاز صحت نمي نمايد. آن ها را جلب دقت اشخاص، صرفا خواستار بدست آوردن فرش عموم ميباشند.
هر آنچه در زمينه‌ي ارزش قاليشويي در سال ۱۴۰۰ بايستي بدانيد.
به واژه و كلمه «عضو اتحاديه قاليشويان» به تنهايي توجه نكنيدهيچگاه فقط با واژه و كلمه « عضو اتحاديه قاليشويان » به يك قاليشويي پشت گرمي نكنيد! درواقع شما بايستي هنگامي كه از طرف كمپاني، ماشيني را براي حمل فرش ميفرستند قطعا كارت شناسايي موسسه را طلب فرمائيد و اصلا به اشخاص غيرمجاز اتكا نكنيد. يك كدام از نحوه هايي كه به شما اعتبار كمپاني را علامت ميدهد، جستجوي آن در تارنما ميباشد.
از طرفي نبايد شركتهاي قاليشويي كه از روش شبكه‌هاي‌مردمي به تبليغ ميپردازند را در مجموعه قاليشويي مجاز قرار دهيد. آنان صرفا يك شماره جهت برقراري رابطه دارا هستند. در صورتي‌كه كه قاليشويي هاي مجاز خير فقط چند شماره بلكه دارنده شماره تصويب نيز هستند تا اذن تحليل مجاز بودن را در مشت شما قرار دهند.
مطلقا پس در تحويل فرش نيز سلامت بودن آن را نزد داراي تخصص مربوطه آناليز فرمائيد تا درصورتي كه آسيبي به فرش وارد آمده باشد، سريعا آن را به مسئولان كمپاني گوشزد كند. حتي‌در شكل  ميل مي توانيد از آن ها به اتحاديه نيز گلايه فرمائيد.
حرف پاياندرين نوشته‌علمي تا حد قابليت و امكان سعي كرديم شمارا با خصوصيت هاي يك قاليشويي مجاز و ترفندهايي كه كلاهبرداران براي جذب كاربر و سرقت كردن فرش هاي گران‌قيمت شما درپي مي‌گيرند، آشنا كنيم. با اين حالا ممكن ميباشد سوالاتي ذهنيت شما را به خويش سرگرم كرده‌با‌شد.

قاليشويي هاي مجاز، سلامت فرش شما را تضمين مي كنند

۹ بازديد

يك كدام از مسائلي كه قاليشويي بهترين قاليشويي در مشهد مجاز، به آن اهميت ويژه اي ميدهد، مراقبت سالم فرش شماست. به طبع اين زمينه براي آن مجموعه از كلاهبرداراني كه فقط به تاءمل خالي كردن جيب شهروندان مي باشند، هيچ اهميتي ندارد. البته چطور قاليشويي مجاز را پيدا كنيم؟
يكي شايسته ترين راهكارهايي كه پيش روي شما جاي‌دارد، آناليز ليست قاليشويان غير مجاز در تارنما اتحاديه قاليشويان طهران ميباشد. در‌اين وب سايت شما يك ليست از قاليشويي هاي مجاز كه در اطراف محل معاش تان قراردارد را پيدا خواهيد كرد. از طرفي مي توانيد با برقراري رابطه با اتحاديه نسبت به كيفيت و گلايه هاي تصويب گرديده آن‌ها نيز سوالاتي را بيان كنيد. به هر اكنون اين مورد طنز بردار وجود ندارد؛ شما قرار ميباشد فرش هاي تعدادي ميليوني و گران تان را به آن ها بسپاريد، پس بسيار اهميت دارااست كه يكي شايسته ترين قاليشويي هاي فعال را بيابيد.
نكاتي كه براي آشنايي شايسته ترين قاليشويي طهران مي بايست بدانيد.به عنوان مثال ديگر رويكرد هاي كشف قاليشويي مجاز شهر، گزينش شركتي‌ست كه خويش دارنده كارخانه قاليشويي بوده و راسأ فعاليت شستشو را برعهده داراست. سپردن فعاليت به دست دفتر ها قاليشويي كه خدماتشان را بقيه سوله ها و سوله ها اجرا مي‌دهند، اكثر زمان ها با باكيفيت يار و همدم نخواهد بود.
يك كدام از شايسته ترين منش هايي كه قادر است قاليشويي مجاز شهر را به شما معرفي نمايد، سوال از دوستان و آشنايان ميباشد. عده اي كه بارها فرش خويش را به يك قاليشويي سپرده اند و شايسته ترين سود را اخذ نموده اند. مي توانيد نشاني يكي‌از آن‌ها‌را بگيريد. ولي پيش از هرگونه مبادرت مي بايست نسبت به كيفيت سرويس ها آن ها سوالاتي را مطرح نماييد.

چله كشي فرش دورو ابريشم

۸ بازديد

چله كشي فرش دورو ابريشم بهترين قاليشويي در مشهد مستلزم وسايل خاص خويش ميباشد. تني چند از اين وسايل نخ چله، سيخ پود كشي، دار قالي و ... ميباشند. اعمال چله كشي به يكي‌از دو نحوه تركي و يا اين كه فارسي شكل مي‌گيرد. چله كشي به طرز تركي براي كيفيت آخرين عمل انجام يافته، مستلزم دو نيروي انساني است. از تفاوت هاي چله كشي به طريق تركي با طريق فارسي اين ميباشد چله كشي تركي به صورت بدون واسطه بر روي دار ايفا مي‌گردد، البته در چله كشي فارسي در آغاز چله در مكان ديگري فراهم و بعد از آن به دار جابجايي مي مي بايست. شرايط زيگزاگي في مابين زهوارها در چله كشي تركي علامت دهنده صحيح ايفا شدن اين عمليات ميباشد.

روش ريزبافتي فرش اصفهان

۷ بازديد

شيوه ريزبافتي فرش اصفهان بهترين قاليشويي در مشهد يكي عواملي ميباشد كه محبوبيت فرش اصفهان را دوچندان نموده است. هرچه فرش بافته گرديده ريز نقش خيس و دارنده بافت ريزتري باشد، نازكي آن بيشتر و حتما بها بيشتري نيز خواهد داشت. نازكي بافت فرش خواه ناخواه تاثير متعددي بر جذابيت، ديده گيري و نماي آخري فرش بافته گرديده ميگذارد. بافت فرش ريز بافت فرصت، اعتنا و صبر بيشتري را نسبت به فرشي با تراكم كمتر و درشت نقش، به خويش تخصيص ميدهد، از اين رو بها دنيوي و معنوي فرش ريز بافت مطلقا بيشتر خواهد بود. جاري ساختن شيوه ريزبافتي فرش اصفهان نيز مستلزم نيروهايي با مهارت كافي، عشق و علاقه و استعداد فراوان است. فرش اصفهان در هر بعدها و نقش و نگاري يكي به اسم ترين و دوست داستني ترين فرش ها در سراسر دنيا است همينطور بافت فرش اصفهان تحت عنوان يكي‌از ارزشمندترين صنعت هاي دستي، هنري اصيل، گران بها و ارزشمند به حساب آورده مي شود.
معرفي اشكال سبك هاي فرشمعرفي اشكال سبك هاي فرش را براي ارتقاء داده ها و دانايي شما عزيزان اعمال ميدهيم. كلاً دو نوع شيوه بافت فرش داريم. يك كدام از بافت دستي كه به فرش دستباف داراي شهرت ميباشد و ديگري بافت صنعتي و يا اين كه ماشيني كه كالا آخرين به فرش ماشيني شناخته ميگردد. فرش دستباف و فرش ماشيني نيز دارنده اشكال مختلفي ميباشند. از تحت تيم اين دو فرش مي قدرت فرش ريزبافت و فرش درشت بافت را اسم پيروزي. همينطور از تحت شاخه هاي ديگر فرش، قالي، قالي كوچك، گبه و ... مي شود به ريز نقش يا اين كه درشت نقش بودن طرح فرش اشاره نمود. از ساير مطالبي كه ديگرافراد را گهگاه در گير سردرگمي مي نمايد مي شود به تفاوت اشكال فرش از قبيل قالي، گبه، قالي‌كوچك و ... اشاره نمود. تفاوت اساسي اسامي مذكور گرديده در بعدها و سايز و در واقع تفاوت در تعداد گره ها ( خفت ) ميباشد.

چگونه بايد تابلو فرش خريد؟

۹ بازديد

- خوب ميباشد تابلو فرشي كه مي خريد بهترين قاليشويي در مشهد به طور كادر نشده باشد چون كادر و شيشه تابلو فرش سبب مي گردد كه كج بودن بافت آن معين نباشد و شما نتوانيد به مشكلات بافت پي ببريد.
- درصورتي كه مدرس خاصي را در حيث داريد كه تابلو فرش‌هاي اصل دستباف اورا تهيه و تنظيم فرمائيد، خوب ميباشد از خويش مدرس خريد فرماييد چون ممكن ميباشد امضاي استادان معروف در انتهاي عمل بافته شوند و اصل بودن تابلو فرش‌ها تنها به وسيله اشخاص بسيار حرفه اي و با تجريه قابل تأييد ميباشد.
- در حالتي‌كه قرار ميباشد تابلو فرش دستباف با چله ابريشمي بخريد كافيست به نخ‌هاي آن اعتنا فرمائيد نخ هاي تابلو فرش ابريشمي درخشان‌خيس و دقيق‌خيس از نخ‌هاي ساده مي باشند.
- پاياني سفارش ما به شما براي خريد تابلو فرش دستباف، اين ميباشد كه مسلماً پيش از خريد، در رابطه اشكال تابلو فرش تحقيق و مطالعه فرمائيد. به هر درحال حاضر قرار ميباشد شما يك تابلوي پر ارزش و قشنگ بخريد كه بها بالايي هم دارااست پس براي اينكه دارايي‌اي كه در لحاظ گرفته‌ايد هدر نرود و در غايت بتوانيد يك تابلو فرش قشنگ داشته باشيد ما يحتاج ميباشد كه نكات اصلي را در اين مورد بدانيد و آنها‌را به فعاليت ببريد.

تحقيق در مورد قاليبافي

۶ بازديد

براي تحقيق در باب قاليبافي بهترين قاليشويي در مشهد عالي ميباشد به تاريخچه‌اي در رابطه اولي فرش بافته گرديده به وسيله انسان دست پيدا كنيم. متأسفانه داده ها دقيقي دراين باره در دسترس وجود ندارد البته بر طبق وسايلي كه پيدا گرديده است مي‌اقتدار پيش بيني زد كه قالي و فن قاليبافي قدمتي ۸ هزار ساله داراست ولي به عبارتي‌طور كه گفتيم اين صرفا يك تقريب حدودي ميباشد چون بر طبق وسايل و ابزاري كه كشف گرديده است، اين گفته واقعيت پيدا مي‌نمايد. با اين هم اكنون سابق‌ترين فرشي كه پيدا گرديده است مرتبط با سيصد و پنجاه سال پيش از به دنياآمدن مسيح ميباشد.
 
اهميت قاليبافي 
اهميت قاليبافي در مرزوبوم ما بسيار زياد ميباشد چون به عبارتي‌طور كه گفتيم اكنون فرش‌هاي دستباف اهل ايران شايسته ترين نوع فرش مي‌باشند و در راز تا راز دنيا شهرت آن ها بغرنج ميباشد. اهميت قاليبافي از يك جهت ديگر هم قابل تأمل ميباشد. قالي‌هاي اهل ايران خير فقط در راز تا راز دنيا دوستداران خاص خويش را دارا‌هستند بلكه در خويش كشور‌ايران جز غيروابسته نشدني از وسايل منزل ميباشند. در هر منزل اهل ايران فرش‌ها را ميتوانيد بر زمين يا اين كه مشابه به تابلو روي ديوار مشاهده كنيد.

بهترين فرش دستباف ايران مال كدام شهر است

۶ بازديد

شايسته ترين فرش دستباف بهترين قاليشويي در مشهد كشور‌ايران كالا كدام شهر ميباشد به مورد‌هاي اكثري بستگي دارااست. شما مي بايست گونه هاي قالي را بشناسيد تا بدانيد شايسته ترين فرش دستباف براي شما متاع كدام شهر ميباشد. قالي يا اين كه فرش دستباف بر پايه ي كالا به چندين مجموعه تقسم مي گردد:
قالي مجموع پشم: فرشي كه تار و پود و پرز آن از پشم باشد. اين قالي‌ها بيشتر در بخش ها سردسير يا اين كه كوهستاني بافته مي شوند جايي كه به واسطه دام فراوان پشم بسيار در دست باشد و گرم شدن بر نازكي فرش ارجحيت داشته باشد.
قالي چله پشم: اين فرش تار و پودش از پشم ميباشد ولي پرزها خير. ولي نخ پشم نوع نازكتري هم دارااست كه آن را كُرك مي‌نامند و فرش‌هاي با چله كرك دقيق‌ترند. پرز قادر است نخ كرك يا اين كه ابريشم باشد.
قالي آحاد ابريشم: قالي با قالي كوچك‌اي كه تار و پود و پرز آن همگي از ابريشم مي باشند.
قالي كف ابريشم: چله اين فرش از پشم يا اين كه كرك ميباشد ولي پرز ها كليه ابريشم مي‌باشند.
قالي گل ابريشم: چله اين فرش از كرك يا اين كه پشم ميباشد و در بافت از ابريشم و كرك مشتركا استفاد گرديده. معمولا در گل‌ها و ترنج از ابريشم استعمال ميشود.
اصفهان و شهرهاي گوشه و كنار آن تمامي اشكال اين فرشها را مي‌بافند و در اصفهان با پي بردن مورد ها بالا به راحتي ميتوانيد بفهميد براي شما شايسته ترين فرش دستباف كشور ايران كالا كدام شهر ميباشد.

از بين بردن زردي فرش در اثر سوختگي

۹ بازديد

از در بين بردن زردي بهترين قاليشويي در مشهد فرش در اثر سوختگي با نحوه هاي خانگي قابليت پذير ميباشد. خيلي از زمان ها براي همگي ما اتفاق افتاده ميباشد كه اتو داغ ، فرش را مي سوزاند و يا اين كه سيگار از دست ما مي افتد و روي فرش لكه هاي زرد رنگ رنگي را ساخت‌و‌ساز ميكند. در صدر شما بايستي با اسكاچ نم دار روي محل سوختگي بكشيد تا زردي آن يه خرده گرفته گردد. حتي مي‌توانيد با سمباده روي محل سوختگي بكشيد و در صورتي‌كه پرز هاي متعددي از آن سوخته ميباشد آن ها را با قيچي بچينيد. قدم‌بعدي برداشتن پياز ميباشد ! يك پياز برداريد و آن را نصف نماييد و روي محل سوختگي براي يك الي دو دقيقه بكشيد. بعد دست خويش را سفت بكشيد تا آب پياز باطن الياف نفوذ نمايد. درحال حاضر فرش خويش را با يك دستمال تر منزه فرماييد. ميتوانيد روي آب پياز نمك بريزيد تا زرد را سريع از في مابين برنده شود. نكته مهم اين ميباشد كه محل لكه مي بايست هرچه زودتر از في مابين برود. در صورتي‌كه مقطع مجال زمان بر از محل توليد لكه قبل باشد هيچ روشي جوابگو وجود ندارد.