دستگاه گردگیر قالیشویی

پايگاه اطلاع رساني در مورد مقالات قاليشويي

دستگاه گردگیر قالیشویی

۳ بازديد

دستگاه گردگیر قالیشویی
یک کدام از دیگر از تجهیزاتی که در قالیشویی های خودکار و نصفه اتومات آیتم به کارگیری قرار میگیرد، دستگاه گردگیر فرش است. بهترین قالیشویی در مشهد از این دستگاه برای از در میان بردن گرد و خاک و پاک کردن فرش از آلودگی استعمال میشود. قالیشویی هایی که از ماشین آلات توسعه یافته تری برای این فرمان استعمال می‌نمایند، می‌توانند فرش و قالی را کیفیت عالی بیشتری بشویند.
معمولاً دستگاه گردگیر فرش که به آن خاک گیر نیز گفته می‌گردد برای فرش های آیتم به کار گیری قرار می‌گیرند که گرد و خاک بیشتری دارا هستند. از طرف دیگر وقتی که گرد و خاک فرش پیش از شستشو پاک نشود با به کار گیری از دستگاه گردگیر فرش در طی شستن برطرف گردد. این دستگاه مجهز به فیلترها و مکنده هایی میباشد که موجب میگردد گرد و خاک به درون هوا پخش نشود و به طور کاملً از روی فرش و قالی برطرف خواهد شد.

دستگاه های فرش شویی خانگی
معمولاً در سوله‌های مجهز و توسعه یافته قالیشویی برای ارائه سرویس ها در فارغ سوله مانند شستشوی فرش، مبل و موکت از توسعه یافته‌ترین دستگاه شستشوی فرش در خانه یا این که به عبارتی دستگاه قالیشویی خانگی استعمال میشود.

این دستگاه دارنده قابلیت و امکان شست‌وشوی فرش در محل با فرچه‌های مطلوب و واحد سنجش مواده شوینده کافی می‌باشند. همینطور بعداز اتمام پروسه شستشو، دستگاه‌ آب و رطوبت مانده در فرش را مکیده و مجال موردنیاز برای کم آب شدن آن را سرعت میبخشند.

دستگاه قالیشویی اتومات
همانگونه که از نام این دستگاه‌ها معین میباشد؛ کمترین نیاز به دخالت نیروی انسانی در فرایند شستن را دارا‌هستند. دستگاه‌های قالیشویی امروزی مجهز به سیستم کل خود کار می‌باشند که ترازو آب و ماده های شوینده را در اختیار گرفتن می‌نمایند؛ در سود کمترین ترازو هدر دهی را دارا‌هستند.

این دستگاه ها دارنده یک سری برس و فرچه برای شستشوی گونه های فرش اعم از دستباف و ماشینی می باشند. آنان به راحتی، آغاز گرد و غبار نشسته بر روی تار و پود را غیروابسته می‌نمایند. بعداز کامل شدن فرآیند شستشو، فرش‌ها وارد مرحله آبگیری و کم آب ‌شدن می شوند.

درین مرحله فرش و قالی‌ها توسط دستگاه کم آب‌کن فرش، آب و رطوبت خویش را از دست میدهند و فراهم ورود به گرمخانه می گردند. از این رو سوله‌های مجهز بدین ماشین آلات، توانگری شستشوی هر سایز فرش با الیاف متعدد و واحد سنجش تراکم گوناگون را‏ دارا هستند.

از امکانات به فعالیت رفته در‌این کارگاه‌ها می‌اقتدار به دستگاه فرش شویی اثبات، تک تک خودکار دیسکی، پولیشر دو فرچه، ریلی، آبگیر لوله‌ای و آبگیر دیگی اشاره نمود.

دستگاه قالیشویی نصفه اتوماتیک
درین سوله‌ها برخی پروسه شستشو به وسیله نیروی کار و خدمه شکل میگیرد. از این طرز شستشو در بعضی از مرکزها که حاذق به تجهیز کارگاه به دستگاه‌های کل خود کار امروزی نیستند؛ بیشتر برای شستشوی قالی‌های دستباف، عتیقه و گران بها به کار گیری می‌گردد.

در غایت می‌اقتدار بیان کرد، در سوله‌هایی که از امکانات قالیشویی امروزی و توسعه یافته به کار گیری می گردد؛ چگونگی بسیار فراتر از دیگر کارگاه‌هایی میباشد که در آنان از امکانات نصفه امروزی و سنتی به کار گیری می گردد. برخلاف اطمینان گردآوری‌ای، شستشوی فرش‌های دستباف با ماشین آلات اتومات و امروزی در سوله بسیار عالی از طریق سنتی میباشد که در قدیم از آن به کار گیری میشد. چون در نحوه‌های سابق‌، احتمال زخم‌دیدگی فرش به جهت طریق‌های اشتباه غبارگیری، آبگیری و در غایت موقعیت نامساعد کم آب شدن، بسیار محتمل‌خیس از شستشوی فرش در کارگاه میباشد.

مزایای به کارگیری از دستگاه‌های قالیشویی
امروز مشغله زیاد کاری و همینطور صرفه جویی در حین موجب گردیده تا بخش اعظمی از اشخاص در شستشوی فرش و قالی از سرویس ها قالیشویی ها امداد میگیرند. در قدیم پروسه شستشوی فرش و قالی با استعمال از نیروی انسانی ایفا می‌شد. رفته رفته ماشین آلات و دستگاه های برای شستشوی فرش و قالی در قالیشویی ها پیاده سازی شدند امروزه بیشتر قالیشویی های امروزی به ماشین آلات تک تک اتومات و توسعه یافته مجهز میباشند که با سرعت قطعه بالایی مراحل شستشوی فرش و قالی ها را اعمال میدهند. درپی می‌توانید و مهم‌ترین مزیت های به کار گیری از دستگاه های قالیشویی آشنا گردید.

ارتقا سرعت شست و شوی فرش و قالی
کم آب شدن سریع قالی ‌ها
کاهش واحد سنجش آب مصرفی
در دست گرفتن ترازو مصرف ماده های شوینده
صرفه جویی در مصرف انرژی
اجرا پروسه شستشو با اقتدار فراتر
منزه شدن فرش و قالی کیفیت خوب بیشتر
عدم زخم به بافت فرش
قابلیت و امکان تهیه دما و همینطور تهیه فشار دستگاه
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.