اصول شستشوی فرش دستبافت

پايگاه اطلاع رساني در مورد مقالات قاليشويي

اصول شستشوی فرش دستبافت

۵ بازديد
فرش دستبافت کالایی گران‌قیمت میباشد که شستن آن نیاز به مهارت و اعتنا متعددی دارااست، به دلیل آن که کوچکترین راحت‌انگاری در شستن فرش میتواند از قیمت و ارزش آن کاهش دهد. بهترین قالیشویی در مشهد به همین برهان تصمیم گرفتیم اصول شستشوی فرش دستبافت را با هم مرور کنیم که هنگام شستشو آسیبی به فرش‌ها وارد نشود؛ پس با ما همپا باشید.

غبار گیری از فرش دستبافت
یکی اقدامات مهمی که پیش از شستشوی فرش موردنیاز میباشد صورت پذیرد، غبارگیری از الیاف آن میباشد. در‌صورتی‌که این عمل را اعمال ندهید بعداز کم آب شدن متوجه میشوید فرش رنگ کدری دارااست و براق وجود ندارد و شستشو هیچ تاثیری در تمیزی آن نداشته میباشد.
همینطور چنانچه هر تعدادی وقت یک توشه فرش‌های دستبافت را غبارگیری فرمائید، دیگر شاهد رویش بید در بین الیاف آن نخواهید بود و از سلامت ماندن فرش مطمئن میشوید.

استعمال از شوینده‌ی مطلوب یک کدام از اصول شستشوی فرش دستبافت
تعیین شوینده‌ای که به الیاف فرش زخم نزند و رنگ آن را تغییر و تحول ندهد بسیار با مداقه میباشد. چون در‌صورتی‌که حتی یک جایگاه هم از شوینده‌ی نامرغوب به کار گیری نمائید، پرزهای فرش کدر و زبر می‌گردد و دیگر لطافت و نرمی قدیمی را ندارد. همینطور با تغییر و تحول رنگ الیاف فرش، ضمن اینکه جلوه و ظواهر زیبای فرش از میان می‌رود، از بها آن هم معدود میگردد.
با این اکانت یکی اصول اساسی شستشوی فرش دستبافت به کار گیری از شوینده‌های خنثی نظیر شامپو فرش، ریکا و پودر صابون خانگی میباشد. همینطور مسلماً می بایست به‌این آیتم دقت فرمایید که شوینده‌های توانا و اسیدی را به هیچ عنوان استعمال نکنید.

چه فعالیت کنیم که فرش دستبافت رنگ پس ندهد؟
درصورتی‌که در شستن فرش نکات با عنایت را رعایت نکنید، رنگ الیاف فرش با هم ادغام می شود و فرش جلوه‌ی نامناسبی پیدا می‌نماید. اصول شستشوی فرش دستبافت برای پرهیز از این حادثه این میباشد که از گذشته فرش را تر نکنید، زیرا این فعالیت سبب ساز میگردد نصیب‌های پر‌نور‌خیس فرش رنگ بگیرد.
همینطور پس از شستن فرش دستبافت نباید آن را لوله نمایید. بلکه می بایست فرش را با استعمال از یک پاروی منزه تماماً آبگیری فرمائید و زمان فرصت کوتاهی آن را معلق فرمائید تا آب آن تماماً خارج بریزد.

اصول شستشوی فرش دستبافت - قالیشویی چهلسی
اصول با عنایت در کم آب کردن فرش دستبافت
پس از اینکه با اصول شستشوی فرش دستبافت آشنا شدید، مورد نیاز میباشد در امر اصول کم آب کردن آن هم اطلاعاتی استحصال نمایید. زیرا کم آب شدن به روش نامناسب هم می تواند بها فرش را کاهش دهد. مهم ترین قاعده این میباشد که به هیچ‌وجه فرش را در آفتاب بدون واسطه پهن نکنید، بلکه آن را در سایه پهن فرمایید.
شایسته ترین رویه این میباشد که فرش دستبافت را به یک قالیشوئی دارای اعتبار بسپارید تا فرش را با غایت اعتنا بشویید و اصول شستشوی فرش دستبافت را رعایت نماید و در غایت آن را سلامت به شما تحویل دهد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.