چگونه روفرشی را در منزل تمیز کنیم؟

پايگاه اطلاع رساني در مورد مقالات قاليشويي

چگونه روفرشی را در منزل تمیز کنیم؟

۴ بازديد
فرش ها یکی لوازمی می‌باشند که نسبتاًً بهترین قالیشویی در مشهد  در کلیه منازل یافت می‌شوند. از دیرباز به کار گیری از این وسیله به خصوص در منازل اهل ایران ها بسیار کاربرد داشته میباشد. البته یک کدام از گرفتاری های اشخاص در طول به کارگیری از فرش ها، کثیفی و آلودگی آن‌ها و شستشوی فرش میباشد. چون فرش ها معمولاً در مناطقی از خانه قرار میگیرند که مالامال رفت و آمد بوده و به همین عامل به شدت در معرض آلودگی و کثیفی قرار دارا‌هستند. یک کدام از چاره های اشخاص برای تقابل با آلودگی و از میان رفتن فرش ها، استعمال از روفرشی میباشد. روفرشی پوششی میباشد که مشابهت متعددی به فرش داراست البته جنسی مدل خیس داشته و به راحتی قابل شستشو میباشد. پاک کردن فرش نسبت به پاک کردن و شستن روفرشی بسیار دشوارتر و دشوار خیس میباشد. ما در‌این نوشته ی علمی داده ها و مواقعی راجع به روفرشی و کیفیت پاک کردن آن در چنگ شما در اختیار بگذاریم.
گونه های روفرشی
روفرشی ها نیز همچون فرش ها دارنده اشکال مختلفی هستند. این تنوع روفرشی ها هم در سبک و هم در مدل و هم در ضخامت و نوع آن میباشد. به عنوان مثال گونه های روفرشی در مدل و سبک را می شود به روفرشی کلاسیک و روفرشی امروزی، روفرشی امروزی ابریشمی، روفرشی مخمل، روفرشی کشدار تقسیم نمود. روفرشی کلاسیک نوعی از روفرشی میباشد که دارنده طرح های خشتی، افشان، لچک و ترنج و … است. ضخامت این روفرشی ها بسیار کمتر از سبک های دیگر میباشد به همین برهان تحت عنوان تحت انداز نیز کاربرد داراست. در نوع و مدل روفرشی امروزی که بیشتر برای منازل و چیدمان های امروزی کاربرد دارااست، بیشتر از الیاف مخمل یا این که شانل مصرف شده میباشد. در برخی از سبک های روفرشی امروزی، آن را دورو ساخت‌و‌ساز می نمایند و این دستور به اشخاص اذن میدهد تا در شکل کثیف شدن از طرف دیگر آن به کارگیری نمایند.
روفرشی برای کدام یک از فرش ها مطلوب میباشد
از روفرشی ها بیشتر برای حفظ از فرش هایی که در منازلی با پنجره های گوناگون و فروغ و روشنایی زیاد قرار می دارا‌هستند و به مراد عدم پاخوردگی و ساییدگی به کارگیری می‌گردد. علی الخصوص فرش های دستباف که به نگهداری بیشتری احتیاج دارا‌هستند تا از هرگونه آلودگی و لکه شدن و پوسیدگی در دفاع بمانند. در بعضا از موردها نیز از روفرشی ها به مراد مخفی کردن عیوب فرش به کار گیری می‌شود.
اشکال کالا روفرشی
همان گونه که پیش خیس به آن اشاره نمودیم روفرشی ها نیز دارنده تنوع بسیار بالایی میباشند. یک از اشکال تقسیم بندی آن‌ها تنوع در نوع مال آنان میباشد. روفرشی ها را در اشکال مال های مخمل، ابریشمی، پارچه ای، نخ، پلی استر و … ساخت می نمایند. هرکدام از این مال ها دارنده خصوصیت هایی خاص به خویش میباشد. برای مثال در صورتی‌که که می‌خواهید روفرشی شما مدل باشد عالی میباشد از فرآورده پلی استر خریداری فرمائید. چون این محصول نسبت به سایرین مدل خیس بوده و امکان شستشوی سادگی نیز دارااست و تغییر و تحول رنگ نیز نمی دهد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.