بهترين فرش دستباف ايران مال كدام شهر است

پايگاه اطلاع رساني در مورد مقالات قاليشويي

بهترين فرش دستباف ايران مال كدام شهر است

۷ بازديد

شايسته ترين فرش دستباف بهترين قاليشويي در مشهد كشور‌ايران كالا كدام شهر ميباشد به مورد‌هاي اكثري بستگي دارااست. شما مي بايست گونه هاي قالي را بشناسيد تا بدانيد شايسته ترين فرش دستباف براي شما متاع كدام شهر ميباشد. قالي يا اين كه فرش دستباف بر پايه ي كالا به چندين مجموعه تقسم مي گردد:
قالي مجموع پشم: فرشي كه تار و پود و پرز آن از پشم باشد. اين قالي‌ها بيشتر در بخش ها سردسير يا اين كه كوهستاني بافته مي شوند جايي كه به واسطه دام فراوان پشم بسيار در دست باشد و گرم شدن بر نازكي فرش ارجحيت داشته باشد.
قالي چله پشم: اين فرش تار و پودش از پشم ميباشد ولي پرزها خير. ولي نخ پشم نوع نازكتري هم دارااست كه آن را كُرك مي‌نامند و فرش‌هاي با چله كرك دقيق‌ترند. پرز قادر است نخ كرك يا اين كه ابريشم باشد.
قالي آحاد ابريشم: قالي با قالي كوچك‌اي كه تار و پود و پرز آن همگي از ابريشم مي باشند.
قالي كف ابريشم: چله اين فرش از پشم يا اين كه كرك ميباشد ولي پرز ها كليه ابريشم مي‌باشند.
قالي گل ابريشم: چله اين فرش از كرك يا اين كه پشم ميباشد و در بافت از ابريشم و كرك مشتركا استفاد گرديده. معمولا در گل‌ها و ترنج از ابريشم استعمال ميشود.
اصفهان و شهرهاي گوشه و كنار آن تمامي اشكال اين فرشها را مي‌بافند و در اصفهان با پي بردن مورد ها بالا به راحتي ميتوانيد بفهميد براي شما شايسته ترين فرش دستباف كشور ايران كالا كدام شهر ميباشد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.