راه ها و روش های صحیح جاروکشیدن فرش

پايگاه اطلاع رساني در مورد مقالات قاليشويي

راه ها و روش های صحیح جاروکشیدن فرش

۴ بازديد
جاروکشیدن فرش به عنوان مثال مواقعی میباشد که در تمامی منازل و هر جا فرشی پهن باشد مطرح میباشد. گرچه این قضیه به طور کامل بی آلایش و معمولی به‌لحاظ میرسد، ولی در حالتی‌که به نکات و ریزه‌کاری های آن با خبر بشید، به‌مراتب آسوده‌خیس و اصولی‌خیس ایفا می‌گردد. بهترین قالیشویی در مشهد
از تعیین درست نوع جارو و مجال این عمل تا رعایت جهت خواب فرش هنگام جاروکشیدن، کلیه این مورد ها امداد می‌نماید تا علاوه بر نگهداری دوام و کوشش قالی، آن را پاکیزه هم نگه داریم.

در‌این مقاله به مفاد تحت خوا هیم پرداخت:

آیا جاروکشیدن فرش اصول و قواعدی داراست؟
چه مقدار جاروکشی برای هر فرش موردنیاز میباشد؟
چه کنیم تا جارو کردن سبب ساز فساد فرش نشود؟
در تفحص این متن با ما یار و همدم گردید.

جاروکشیدن فرش و فواید آن!
زمانی سخن از پاکیزگی و نظافت فرش به بین میاید، یکی‌از اولی موضوعاتی که در ذهن همگی ما تداعی میگردد، جارو کشیدن آن میباشد. صرف‌حیث از تکه‌های تعالی و مواقعی که ممکن میباشد روش حذف آن‌ها از فرش متعدد باشد، در بقیه موردها جارو اساسی‌ترین وسیله محافظت تمیزی فرش میباشد.

درصورتی که از آسیبی که گرد و غبار به الیاف و تار و پود فرش وارد می‌نماید باخبر باشیم، با‌یقین در پاکیزه نمودن فرش به‌طور آراسته کوتاهی نخواهیم کرد.

البته این فقط بهره جارو کشی فرش‌ها وجود ندارد. با ایفا این عمل فضا معاش ما و محلی که ساعت ها وقتگیر را روی آن سپری می کنیم از مواد زائدی که میتوانند بستر ویروس و باکتری باشند هم مصون می گردد. تمامی این‌ها به شرط آن میباشد که اصول این شغل رعایت خواهد شد.

اصول جارو کشیدن موثر فرش کدامند؟
تعداد دفعات: اینکه چند دفعه در هفته فرش‌های خانه خویش را جارو می کنید، به عامل ها متعددی بستگی دارااست و نمی‌اقتدار عدد مشخصی برای این شغل گزینش کرد. ولی در هر حالا بایستی مراقب بود که بیشتراز دفعات ما یحتاج اعمال نشود. چون منجر استهلاک فرش گردیده و از ارتفاع قدمت آن به‌شدت معدود می‌نماید این گزینه به‌ویژه برای فرش‌های دستبافت و گران ‌ارزش بیشتر هم مطرح میباشد.

این دفعات بسته به ترازو گرد و غبار محیطی که در آن معاش میکنید و رفت و آمدهایی که در آن جریان داراست بستگی دارااست.

خواب فرش: در صورتی‌که فرش خویش را در جهت خواب الیاف آن جارو فرمایید، کمتر صدمه چشم و خوب هم پاکیزه می‌گردد. علاوه بر اینکه با این طریق جاروکشیدن فرش ارتفاع قدمت آن هم بیشتر میشود. گزینش شیوه پرزهای فرش با چند دفعه دست کشیدن روی فرش بسیار راحت میباشد. کافی میباشد شیوه خواب کرک‌ها خلاف جنبش دست شما نباشد.

نوع جارو: با‌یقین سلامت و پاکیزه ماندن فرش با نوع جارویی که از آن به کارگیری می کنیم رابطه بدون واسطه دارااست. به کارگیری از جاروی سنتی چندان اثر نیکی روی فرش ندارد و اکثر زمان ها سبب فرسودگی و تریب بافت آن می گردد. در امر جاروبرقی هم خوب میباشد از سره گردان آن برای این شغل به کارگیری نشود. به‌ویژه در سبک‌های دستبافت که ممکن میباشد این نصیب سبب وا رفته یا این که گشوده شدن گره‌ها گردیده و به فرش جراحت دور از شوخی وارد نماید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.