از بین بردن لکه چسب از روی فرش

پايگاه اطلاع رساني در مورد مقالات قاليشويي

از بین بردن لکه چسب از روی فرش

۴ بازديد
هرچند که فرش‌ها می توانند زیبایی منحصربه‌شخصی به فضای داخلی بهترین قالیشویی در مشهد  و چینش منازل بدهند البته ممکن میباشد در وضعیت متعدد و با مواد و آلودگی‌های مختلفی لکه‌دار گردیده و ظاهری نامناسب داشته باشند. یکی اشکال لکه‌هایی که میتواند سبب زشت شدن ظواهر فرش‌ها خواهد شد ریخته شدن چسب‌های مایع بر روی آن میباشد. چسب چوب، چسب آهن، چسب قطره‌ای، چسب آکواریوم، چسب دوقلو، چسب یک دو سه و … تمامی می توانند سبب ساخت و ساز لکه بر روی فرش شوند. پاک کردن چسب از روی فرش‌ها عمل بی آلایش‌ای وجود ندارد و مورد نیاز میباشد که از ابزارها و مواد مختلفی مصرف شود، همینطور ممکن میباشد حتی شخص بدون چاره باشد از سرویس ها قالیشویی و شستشوی فرش به کارگیری نماید. در پی مقاله به تحقیق روش از فی مابین بردن لکه چسب از روی فرش پرداخته شود.
طرز ها و فرآیند نظافت کردن لکه چسب از روی فرش
لکه‌هایی که بر تاثیر ریخته شدن گونه های چسب‌های مایع بر روی فرش تولید میشوند برخلاف لکه‌هایی همانند ادرار، خون، جوهر، چربی، آب‌میوه‌ها و … بایستی با شیوه‌های مختلفی منزه شوند. مهمترین راهکارها برای از فی مابین بردن لکه چسب از روی فرش مشتمل بر مورد ها ذیل میباشند:
به کارگیری از اتوی خرقه
یک کدام از شایسته ترین شیوه‌های از در میان بردن لکه چسب از روی فرش استعمال از اتوی خرقه میباشد. درین طریق آغاز می بایست یک دست نخی را بر روی فرش و لکه تفاهم نامه و آنگاه اتو را با دمای میانگین بر روی آن تفاهم نامه. این فعالیت منجر میشود که لکه چسب به طور کاملً به پارچه نخی منتقل گردد. اصلا نباید از پارچه‌های پلاستیکی برای این شغل بهره مند شد چرا‌که موجب بدتر شدن لکه گردد. این عملیات می بایست تا‌زمانی‌که لکه تماماً از در میان می‌رود تکرار گردد.
به کار گیری از یخ و فریز کردن لکه
در‌این شیوه نیز از تعدادی قطعه یخ به کار گیری می‌گردد و بعداز آنکه یخ بر روی چسب قرار داده شد، چسب فریز گردیده و به راحتی کنده میگردد. ولی برای جداسازی یخ‌های فریز گردیده می بایست از ابزارهایی استعمال شود که به الیافت و بافت فرش آسیبی وارد نشود.
استعمال از سرکه سپید
یکی‌از دیگر از راهکارهای کاربردی از فی مابین بردن لکه چسب از روی فرش استعمال از سرکه سپید میباشد. درین طرز آغاز مورد نیاز میباشد که با یک شمشیر لکه چسب تراشیده خواهد شد و بعد یه خرده سرکه سپید مقطر را بر روی یکدست ریخته و برای یک دقیقه محل لکه را با آن منزه کرد. اما می بایست دقت داشت که مسلماً محل لکه به طور کاملً مرطوب باشد و سرکه برای ۱۵ دقیقه بر روی لکه باقی بماند.
می‌اقتدار از محلول آب و سرکه نیز برای این فعالیت بهره برد به گونه ای که به واحد سنجش یکسانی از آب و سرکه مصرف شود و محلول از یک دیروز تهیه و تنظیم گردیده باشد. روی هم رفته سرکه امداد می‌نماید که چسب با گاز لایه‌برداری گردد. در‌صورتی‌که لکه‌های چسب بلندمرتبه بودند مایحتاج میباشد که به طبعً از سرکه مقطر یا این که سرکه سپید استعمال شود و قطعاً از قبلی آن را بر روی بخشی از فرش آزمایش کرد. در حالتی که سرکه قدرتمند به نظافت کردن لکه خلا قادر است از سرویس ها قالیشویی و شستشوی فرش استفاده نمود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.