پاک کردن لکه رنگ مو از روی قالی

پايگاه اطلاع رساني در مورد مقالات قاليشويي

پاک کردن لکه رنگ مو از روی قالی

۵ بازديد
نظافت کردن لکه رنگ مو سر از روی فرش ها عمل بسیار دشواری میباشد. بهترین قالیشویی در مشهد  پس عالی میباشد به خواسته منزه شدن سریعاً آن را از دربین ببرید. برای نظافت کردن لکه رنگ موی از روی موکت و فرش نیاز به اسباب و اثاث و مواقعی نظیر آب، ریکا، سرکه سپید، یکسری دستمال پاک و سپید، الکل و آمونیاک است. یک دستمال منزه و سپید را بر روی لکه رنگ گیسو قرار داده و فشار دهید تا رنگ گیسو را جذب نماید. یک قاشق غذاخوری ریکا و یک قاشق غذاخوری سرکه سپید را با دو فنجان آب ولرم ادغام نمایید. بعد یک دستمال پاک دیگر را به محلول آغشته نموده و بر روی لکه فشار دهید. آنگاه همین فعالیت را بوسیله دستمال کم آب اعمال دهید. این فعالیت را تا فرصت منزه شدن لکه از روی فرش تکرار فرمائید. در مرحله آن‌گاه بخش لک گردیده را با آب سرد تر نمایید و با دستمالی پاک آب آن را بکشید. دستمال منزه دیگری را در الکل زده و بر روی لکه قرار دهید و مجدداً با آب سرد تر کرده و با دستمال منزه فرمائید.
تمیز کردن لکه کرم ‌پودر
نظافت کردن و پاک کردن لکه کرم پودر از روی فرش نیز یکی‌از گرفتاری ها و معضلاتی میباشد که اشخاص با آن دست و پنجه قابل انعطاف می نمایند. آغاز بایستی مورد ها مازاد ریخته گردیده بر روی فرش را بوسیله کارد از روی فرش بر دارید. آن‌گاه از ماده شوینده نظیر ریکا که با آب ادغام گردیده و یک حوله پاک به کار گیری میگردد. این محلول را در جهت الیاف فرش بر روی لکه اسپری نمایید و توسط حوله مرطوب مواد را از روی فرش تمیز فرمائید. ولی می بایست دقت نمایید را حوله را بر روی فرش نمالید و از طریق ضربه ای استعمال نمائید. در مرحله بعداز سرکه سپید استعمال نموده و آن را به طور اسپری بر روی لکه کرم پودر بریزید. بگذارید سرکه تعدادی دقیقه بر روی لکه باقی بماند. بعد بوسیله حوله ای مرطوب مواد را از روی فرش تمیز نمائید. در آخر نیز به وسیله آب و یک اسفنج مرطوب مواد مانده بر روی فرش را به خیر منزه نمائید و نهایتاً از یک حوله پاک، رطوبت مانده بر روی قالی و فرش را بگیرید.
تمیز کردن سایه دیده
برای تمیز کردن و پاک کردن سایه دیده از روی فرش نیز آغاز بایستی سایه دیده مازاد و ما‌نده بر روی فرش را توسط جاروبرقی منزه نمایید. این مرحله را تا وقتی ادامه دهید که بیشتر الیاف فرش از سایه دیده منزه گردیده باشد. برای نظافت کردن سایه دیده آغاز یک تشت در تحت لکه قرار دهید و پاره ای آب ولرم بر روی آن بریزید. به گونه ای که آب کثیف بر روی تشت بریزد. بعد از آن پاره ای شامپو فرش یا این که صابون خانگی را با آب ولرم ترکیب کرده و با امداد اسفنج روی لکه بکشید تا کاملا منزه خواهد شد. آنگاه مجدداً تشت را بر ذیل آن قرار داده و آب ولرم را بر روی آن بریزید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.