داركشي فرش دستباف چيست؟

پايگاه اطلاع رساني در مورد مقالات قاليشويي

داركشي فرش دستباف چيست؟

۱۳ بازديد

فرش يكي‌از وسايل و لوازمي ميباشد  بهترين قاليشويي در مشهد  كه موجب جلوه بخشيدن به فضاي خانه ميگردد. فرش دستباف از دير گشوده تا كنون در منازل اهل ايران بسيار پر استفاده بوده ميباشد. فرش ها دكورا سيون خانه را بسيار قشنگ مي كنند و جلوه اي خاص به آن ميبخشند. اين فرش ها به شيوه هاي گوناگوني ساخت و ساز مي‌شوند كه نفيس ترين و قيمتي ترين آنان، فرش هاي ايجاد گرديده بوسيله دست ميباشد. فرش دستباف نوعي از فرش ميباشد كه براي ايجاد كرد و ساخت‌و‌ساز آن از دار قاليبافي استعمال مي‌گردد. داركشي فرش كاري تخصصي ميباشد كه بوسيله اشخاص حرفه اي و زبده شكل ميگيرد.
فرش دستباف با اعتنا به نوع ايجاد و زحمت بسيار متعددي كه داراست، تحت عنوان يكي‌از كالاهاي اصلي در صادرات كشور ايران و به بياني نشان مرزوبوم به حساب آورده مي شود. شست و شوي فرش هاي دستباف به جهت نازكي و آلرژي و بها بالايي كه دارا هستند، تخصصي بوده و نياز به مهارت دارااست. به همين ادله براي شست و شوي آن‌ها تعيين شايسته ترين قاليشويي در طهران شرط عقل ميباشد.
قاليشويي نوين يك كدام از داراي اعتبار ترين و شناخته گرديده ترين قاليشويي ها در طهران ميباشد كه با استعمال اشخاصي حرفه اي و داراي تخصص مبادرت به ارائه سرويس ها فرش از قبيل شست و شو و رفوگري و …. كرده است و شما با ذهني سهل و آسان و باور خيال و خاطر مي‌توانيد فرش دستباف خويش را به آن‌ها بسپاريد. چون نظافت كردن ريشه فرش دستباف نياز به مهارت و تخصص خاصي داراست. ما در‌اين نوشته‌ي علمي تلاش كرديم تا نكاتي در زمينه ي فرش دستباف و داركشي آن در دست شما در اختيار بگذاريم تا شما عزيزان با مطالعه مطالب آن در مواقع نياز بتوانيد خريد و گزينش چيره تري را تجربه فرمائيد. پس تا انتهاي اين نوشته‌ي‌علمي با ما ياروهمدم باشيد.
داركشي فرش چه ميباشد و چرا از آن به كار گيري مي گردد؟يكي مهمترين فرايند ساخت و ساز فرهاي دستباف، داركشي ميباشد. دار كشي در ايجاد فرش دستباف به‌اين عامل ايفا مي گردد كه فرش دقيق خيس و زيباتر ساخته خواهد شد. در واقع به كارگيري از داركشي فرش كاري ميباشد كه بايستي با لطافت و ملاحظه انجام شود. چون در غير اين شكل فرش ظاهري كج و ناموزون پيدا مي نمايد و زيبايي خويش را از دست مي‌دهد. از طرف ديگر داركشي براي رفع كجي و يك نواخت بودن بافت فرش هاي دستباف و همينطور عدم فرو رفتگي ها و برآمدگي ها از داركشي فرش استعمال مي گردد. ولي داركشي براي رفع كجي هاي تعالي بي اثر بوده و سود اي ندارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.