روش‌هاي از بين بردن سوختگي سطحي فرش

پايگاه اطلاع رساني در مورد مقالات قاليشويي

روش‌هاي از بين بردن سوختگي سطحي فرش

۷ بازديد

سوختگي فرش زخم دور از بهترين قاليشويي در مشهد شوخي ميباشد كه منجر از ميان رفتن بافت فرش به خصوص فرش‌هاي دستبافت ميشود. ولي چاره‌هاي متنوعي براي از در ميان بردن يا اين كه دستكم نادر كردن جراحت ناشي از سوختگي وجود داراست. چنانچه سوختگي مقدارش معدود و سطحي باشد به راحتي با نحوه‌هايي مانند رفو و ترميم مي‌اقتدار آن را از در بين موفقيت. البته متاسفانه بيشتر سوختگي‌ها عميق ميباشد و سبب سياه شدن تار و پود فرش ميگردد. درصورتي كه سوختگي عميق باشد قابليت و امكان ترميم و رجوع به موقعيت اول آن وجود ندارد.
اشتراك گذاري در شبكه هاي مردمي
در‌اين نوشته‌ي‌علمي ميخواهيم طرز‌هاي از دربين بردن سوختگي فرش در حالت متعدد را توضيح دهيم.
سوخته شدن فرش با سيگاراين سوختگي يك كدام از سوختگي‌هاي رايج ميباشد كه براي بيشتر اشخاص پيش آمده ميباشد. براي رفع محل سوختگي ناشي از سيگار عالي ميباشد كه در آغاز بخش سوخته گرديده را با سنباده بسابيد. آنگاه سوختگي‌هاي كهنه را با جاروبرقي از روي فرش منزه فرماييد. در شكل ماندن بخشي از سياهي سوختگي روي فرش ميتوانيد با استعمال از نوك يك قيچي كوچك لكه را از فرش برش دهيد.


 
بعداز اين عمل لكه را چك نمائيد در شكل ماندن لكه اين‌توشه مي توانيد به امداد يك دست و با يه خرده محلول آب اكسيژنه و آب با تمركز آن را پاك فرمائيد. براي تزكيه فرش با محلول آب اكسيژنه در آغاز سطح بيروني لكه و بعد از آن بافت داخلي فرش را منزه نمائيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.