استفاده از مواد شوينده‌ي مخصوص

پايگاه اطلاع رساني در مورد مقالات قاليشويي

استفاده از مواد شوينده‌ي مخصوص

۸ بازديد

در شستشوي فرش دستباف بهترين قاليشويي در مشهد مي بايست از شوينده‌هايي با خواص خنثي، مثل پودر دستي كه از پيشين در آب حل گرديده به كار گيري فرماييد. از شامپوي فرش به كارگيري كرده و براي از ميان بردن چربي خوب ميباشد ازپودر صابون خانگي حل گرديده در آب يا اين كه ريكا به كارگيري نماييد. اما اين مواد كف اكثري ساخت مي‌نمايند كه فرآيند‌ي ‌آبكشي و زدودن كف را دشوار و سخت خواهد كرد. اعتنا داشته باشيد كه هيچ زمان از مواد قليايي به طور بدون واسطه براي شستشوي فرش دستباف به كارگيري نكنيد.
چه گونه فرش دستباف را كم آب كنيم؟در شستشوي فرش دستباف كه رنگ پس مي دهد اعتنا نمائيد تا آن را لوله نكنيد. بعداز شستشو در آغاز آب آن را به وسيله پارو بگيريد. پرز‌هاي آن را با استعمال از دستمال نخي يا اين كه حوله‌اي گرفته و يكسري ساعت فرش را به به عبارتي وضعيت رها فرماييد تا آب آن بيرون گردد و بخش‌هايي كه رنگ پس مي دهد با ديگر نصيب‌ها تداخل پيدا نكند. بدين شكل رطوبت فرش بيرون گرديده و فراهم براي پهن كردن گردد.
پس از لوله كردن فرش‌ها روي فرش آب نگيريد و در هنگام پهن كردن فرش روي ريشه‌هاي فرش آب نگيريد چون اين فعاليت سبب ساز رنگ زرد شدن ريشه‌ها گردد. فرش را به طور پشت رو و در معرض روشنايي غير بدون واسطه و هواي آزاد پهن نمائيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.